Tuesday, December 2, 2008
ဂစ္တာကိုအရွိန္ျပင္းျပင္းတီးခ်င္သူေတြအတြကDragon Force ရဲ႔ Solo (3) ခု
Dragon Force ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔ဟာ ဂစ္တာအျမန္တီးခ်င္တဲ့ အလကၤာေတြ မျဖစ္မေန ေလ့လာရ မယ့္ အဖြဲ႔ပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ့ေတြရဲ႔ စိတ္ထဲ မွာ ဂစ္တာ Solo ကုိ အျမန္ဆံုး အသပ္ရပ္ဆံုး တီးခ်င္ရင္ Dragon Force က ဂစ္တာငနဲႏွစ္ေယာက္ကုိ ေလ့လာပါလုိ့ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ ဂစ္တာသမားႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ Herman Li နဲ႔ Sam Totmam ဆုိတဲ့ ငနဲ ႏွစ္ ေယာက္ပါပဲ။ ဒီဂစ္တာငနဲႏွစ္ ေယာက္ဟာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ရဲ႔ အေကာင္း ဆံုး Solo ဂစ္တာသမားႏွစ္ေယာက္လုိ့ သတ္မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရပါတယ္။ Tempo အသြက္ေတြ၊ စည္းခ်က္ အျမန္ေတြေပၚ မွာ ဂစ္တာသံေတြကုိ 32 Notes, 16 Notes အျဖစ္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ တင္ႏုိင္ ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေယာက္ဗ်။
အခု ေအာက္မွာ ရွင္းျပမယ့္ Solo သံုးခုက Dragon Force ရဲ႕ Fury of the Storm၊ Valley of the damned နဲ႔ Revelations သီခ်င္း သံုးပုဒ္ရဲ႔ ဂစ္တာ Solo ေတြပါ။ သူတုိ့ႏွစ္ေယာက္သံုးတဲ့ ဂစ္တာနည္း စနစ္ေတြက Palm-muting၊ Sweep Picking၊ Tapping နဲ႔ Alternate Picking ေတြဗ်။ သူတုိ့က အဲဒီနည္း စနစ္ေတြကုိ အျမန္ဆံုး တီးႏုိင္သလုိ လုိအပ္ရင္ ႐ုတ္တရက္ ေႏွးပစ္ႏုိင္တယ္ ေလ။ သူတို့သံုးတဲ့ နည္းစနစ္ေတြက Palm-muting ဆုိတာ ခင္ဗ်ားရဲ႔ လက္ခတ္ (Pick) ကုိင္တဲ့လက္ကုိ ႀကိဳးေပၚအုပ္ၿပီး အသံထံုအသြားေအာင္ တီးတာပါ။ ခင္ဗ်ားတုိ့ သိၿပီးသားပါ။ Tapping ဆုိတာက ဘယ္လက္၊ ညာ လက္ႏွစ္ဘက္ကုိ ႀကိဳးေပၚမွာ ေပါက္ တီးတာ။ Sweeping Picking ဆိုတာက ဂစ္တာလက္ခတ္နဲ့ လက္နဲ့တြဲၿပီး Plucking တီးတာပါ။ Alternate Picking ဆုိတာက လက္ခတ္ကုိ အေပၚ၊ ေအာက္ down၊ up ကစ တစ္ လွည့္စီတီးတာပါ။ ဒါက ခင္ဗ်ားတုိ့ကုိ ဆရာလုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ လံုး၀မသိ တဲ့တစ္ေယာက္ ကုိင္ဖတ္ျဖစ္ရင္ အေျခခံေလာက္ သိသြားေအာင္ လူၿပိန္း နည္းနဲ့ ရွင္းျပထားတာပါ။ ကဲ ထားပါ၊ ေသခ်ာတာကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ့အေနနဲ့ သူတုိ့ရဲ႔ notes ေတြကုိ သူတုိ့ တီး သလုိမ်ဳိး တန္းၿပီး မတီးႏုိင္ေလာက္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ့လဲဆုိေတာ့ သူတုိ့ သီခ်င္းေတြ ရဲ႔ tempo ေတြက အရမ္းျမန္တယ္ ဗ်။ ၂၀၀ ၊ ၁၉၈ နဲ့ ၁၄၀ ဆုိေတာ့ notes ကုိ ၾကည့္ၿပီး လက္တန္း တီး ဖုိ့ မလြယ္ဘူးဗ်။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီ ေဆာင္းပါးေရးဖုိ့ တီးၾကည့္တာ ေတာ္ ေတာ္ ရြာလယ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ notes ေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး မလန့္ပါနဲ့။ ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့ ႏႈန္းနဲ့ စက်င့္ပါ။ notes ကုိ အပုိင္း ပုိင္းျဖတ္ၿပီး၊ beat တစ္ခုခ်င္းစီ တစ္ bar ခ်င္းစီ ခြဲက်င့္ပါ။ အေႏွးက်င့္ၿပီးမွ တျဖည္းျဖည္း ျမန္ဖို့ မေမ့ပါနဲ့။
Herman Li နဲ့ Sam Totman ႏွစ္ေယာက္စလံုးက Laney GH 100 head နဲ႔ Laney cab ေတြကုိ Amp အျဖစ္ သံုးတယ္။ သူတုိ့ေတြ ဂစ္တာ Amp ခ်ိန္တဲ့အခါမွာ Trible ကုိ အဆံုးထိတင္ၿပီး 10 မွာ ထားတယ္။ Mid ကုိ 6 မွာ ထားတယ္။ Bass ကုိ တစ္၀က္ (5) မွာ ထားတယ္။ Reverb သံကုိေတာ့ ႏွစ္ေကာင္စလံုးက မႀကိဳက္ဘူးထင္တယ္။ (0) မွာ ထားတယ္။ Gain ကုိေတာ့ 8 မွာ ထားတယ္ဗ်ာ။
သူတုိ့သံုးတဲ့ဂစ္တာက Ibanez ဂစ္တာေတြပါ။ ဂစ္တာသံေတြက ပါ၀ါ ျပင္းၿပီး Gain ျမင့္တယ္။ ဂစ္တာ bridge ေတြက bar တံကုိ လုိသလုိ ေဆာ့ႏုိင္ဖုိ့ humbucker bridge ကုိ သံုးတယ္ဗ်။ ကဲ သူတုိ့ notes ေတြနဲ့ သူတုိ့ေျပာစကားကုိ ၾကည့္ရေအာင္ . . .။
'ဒီ Fury of the Storm သီခ်င္းရဲ႔ Intro က Dragon ရဲ႔ အခက္ဆံုး Intro ပဲဗ်။ ဒါက Paul Gilbert ရဲ႔ဂစ္တာသံေတြကုိ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္၀င္စားၿပီးတီးထားတာ။ ခင္ဗ်ား အေနနဲ့ ဒီ Solo ကေနၿပီး နည္းစနစ္နဲ့ notes ေရြးခ်ယ္မႈကုိ ၾကားရမယ္ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဒီ Solo ကုိရဖုိ့ အၾကာႀကီးကုိ ခက္ခက္ခဲခဲေလ့က်င့္ၿပီးမွ အသံသြင္းခဲ့တာဗ်။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီ Solo က ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ပရိသတ္ေတြနဲ့ ဟာမုိနီျဖစ္ေစခဲ့တယ္ဗ်'
Intro ပထမေလးဘားမွာ ေနာက္ ႏွစ္ဘားအေပၚမွာ ၁ ကုိ ႏွစ္ဘားစာ ေဘာင္ခတ္ထားတာနဲ့ အဲဒီ့ ေနာက္တစ္ဘားမွာ ၂ ကုိ ေဘာင္ခတ္ထားတာေတြ႔မွာပါ။ ပထမေလးဘားအဆံုးမွာ (း) အစက္ႏွစ္စက္ျပထားေတာ့ ႏွစ္ေခါက္တီးရမွာပါ။ အဲဒီ ႏွစ္ေခါက္မွာ ပထမအေခါက္ကုိ ၁ ျပထားတဲ့ ႏွစ္ဘားထည့္တီးၿပီး ဒုတိယတစ္ေခါက္မွာ ပထမႏွစ္ဘားၿပီးရင္ ၂ ျပ ထားတာကုိတီးဖုိ့ပါ။ လံုး၀မသိေသးသူေတြအတြက္ပါ။ ပထမရွစ္ဘားတီးၿပီးတဲ့အခါ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ 16th notes တီးခ်က္ တီးကြက္ေတြဟာ ၀ါးလံုးထုိး စီးက်လာပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ဒီအပုိင္းကုိလုိက္တီးရင္ တစ္ခု သတိထားရမယ္ဗ်။ အဲဒါက ၉ ဘားေျမာက္ကစၿပီး ပထမ beat မွာ resetသေကၤတပါတာဗ်။ အဲဒီ resetကုိ ပထမစည္းခ်က္ (beat) ရဲ႔ 1e & a မွာ e ေနရာပဲ နားၿပီး ေနာက္ 2,3,4, မွာ 16th notes ျပန္တီးရမွာပါ။ Tempo အျမန္နဲ့ ခက္ရင္ အေႏွးနဲ့ စက်င့္ပါ။ အရသာတစ္မ်ဳိးေတြမွာပါ။ ၁၂ ခုေျမာက္ bar ရဲ႔ အဆံုး beat (4) မွာ Pinch Harmonic (P.H) ထည့္တီးတာက ံHollow နဲ့ဆုိ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ႀကိဳးစားက်င့္ပါ။ တီးလုိ့မရရင္ A notes ကို ေနရာေျပာင္းၿပီး P.Hထုတ္ပါ။ ဒီမွာပါတဲ့ hammer-on နဲ႔ pull-off ေတြကုိ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေအာင္ က်င့္တီးပါ။ ဒါကုိ ခင္ဗ်ား သူ႔အတုိင္း တီးႏုိင္ရင္ ခင္ဗ်ားအေနနဲ့ အျမန္ဆံုး Soloေတြကုိ တီးဖုိ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီ မွတ္ထားပါ။
Valley of the Damned
'ကြ်န္ေတာ္Stage စင္ေပၚ မွာ ဒီ Valley of the Damned သီခ်င္းကို ၾကားရင္ 'အေမေရ ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလတဲ့ riff ပဲ' လုိ့ စဥ္းစားမိတယ္ဗ်။ ဒီထဲက အပုိင္းတစ္ ပုိင္းကုိ စတီးဖုိ့ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ၇ ႏွစ္ေလာက္ စက်င့္ရမယ္ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္စၿပီး ေလ့က်င့္ခဲဲတဲ့ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ကုိ ျပန္ေရာက္သြားသလုိပဲ'
ခင္ဗ်ားအေနနဲ့ ဒီ riff ကုိ တီးရင္ alternate picking ကုိ အျမန္သံုးရမယ္။ ႀကိဳးေက်ာ္ notes ေတြ ပါေတာ့ ၾကားထဲက ႀကိဳးေတြကုိမထိဘဲတီးမိေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာက်င့္ရမယ္။Tempo က 198ဆုိေတာ့ ျမန္တယ္ဗ်။ ထံုးစံအတုိင္း အေႏွးနဲ့ စက်င့္ပါ။ P.M (Plam Mute) လုပ္တီးတဲ့ေနရာေတြကုိ ဂ႐ုစုိက္ၿပီး hammer-on လုပ္တဲ့ေနရာနဲ့ ခ်ိတ္မိေအာင္ ဂ႐ုစုိက္ပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာ အထပ္ထပ္တီးရင္ ခင္ဗ်ားတစ္ခုခုရမွာပါ။
Revelations
'ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ ွSolo ေတြထဲက ဒီ Revelations သီခ်င္းရဲ႔ Solo က အေကာင္းဆံုးတစ္ခုလုိ့ ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ ဒီသီခ်င္းကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ တစ္ဖြဲ႔လံုး အျမဲတီးၾကတာဗ်။Herman က သူ ဂစ္တာကုိ မတီးခင္ ကြ်န္ေတာ္က အရင္ေဆာ္ခြင့္ရတSolo ေပါ့။ တီးၾကည့္ပါ'
ခင္ဗ်ားတုိ့ေတာ့ မသိဘူး။ ဒီ tempo 140 နဲ႔ Solo ကုိ ကြ်န္ေတာ္ တီးၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္စားသြားတယ္။Hollow နဲ့ တီးရင္ မလြယ္ပါ ဘူး။ သူ႔ရဲ႔ position အေနအထားက 12th အကြက္ရဲ႔ ေနာက္မွာ တီးတာကုိဗ်။ ဒုတိယ bar ကစၿပီး ႀကိဳးတြန္းထားေတာ့ ေရာက္ေအာင္ တြန္းဖုိ့ စ ခက္တာေပါ့။ တတိယ bar ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ Vibartoလုပ္ၿပီး ႀကိဳးလႈပ္တာကုိ ဂ႐ုစုိက္ပါ။ သူ႔ရဲ႔ ႀကိဳးလႈပ္တဲ့ အခ်ိန္က စတုတၳ bar ရဲ႔ ပထမႏွစ္ beat မွာhammer-on ၿပီးၿပီးခ်င္း slide လုပ္ၿပီး ႀကိဳးပတ္ဆြဲတီးတာကုိ ဂ႐ုစိုက္ပါ။
ရွစ္ bar ေျမာက္ကေန 12 bar ေျမာက္ အထိက ခင္ဗ်ား ဂ႐ုစုိက္ တီးရမယ့္အပုိင္းထဲမွာ ပါပါတယ္။ ျမန္ ျမန္ဆန္ဆန္နဲ့ ေသေသသပ္သပ္ တီးႏုိင္ဖုိ့ ဂ႐ုစုိက္ပါ။ ေလာဘမႀကီးပါနဲ့။ 16th bar ရဲ႔ အဆံုးကေန 17th bar ရဲ႔ အစ အကူးကစၿပီး arpeggio စ တီးထားပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႔ ဂစ္တာလက္ ခတ္ကုိ down တစ္ခ်က္ upတစ္ခ်က္တည္းနဲ့ အသံစံုထြက္ႏုိင္ဖုိ့ ျဖည္းျဖည္းစက်င့္ပါ။18th bar ေျမာက္က hammer-on နဲ့ pull-off ေပါင္းၿပီး ၾကားထဲမွာ ႏွစ္ႀကိဳးကG-notes ကုိ ေဖာက္ၿပီး တီးတာကုိ ဂ႐ုစိုက္ပါ။ အသံထြက္ပီသေအာင္ က်င့္ပါ။Sixplet note ရဲ႔ အရသာကုိ သိပါလိမ့္မယ္။
19th bar ကုိ ေရာက္တဲ့အခါ Sixplet ကို ့ hammer-on ေတြ ဘာေတြမသံုးဘဲ လက္ခတ္နဲ့ alternative picking (down & up) တီးထားတာဗ်။ ဒီSam Totman ဆုိတဲ့ ငနဲက Solo တစ္ပုဒ္ထဲမွာ နည္းစနစ္ ေတြကုိ စုၿပီး ေမႊထည့္ထားေတာ့ ခက္ေတာ့ ခက္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂစ္တာ Hero ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ရေအာင္က်င့္ သင့္ပါတယ္။ တစ္ bar ခ်င္း ခြဲက်င့္ၿပီးမွ တီးပါ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment