Tuesday, October 14, 2008

ခ်စ္စမ္းေမာင္ (၀ါ) ၾကိဳးေျခာက္ေခ်ာင္းျဖင့္ဖမ္းစားသူ


ျမန္မာျပည္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ပုဂိဳလ္ေရးအရ လြန္စြာ ေလးစားေသာ Guitarist ေပါင္း မ်ားစြာရွိပါသည္။ယင္းတို ့အနက္မွအေလးစားဆံုး Guitarist ၃ ဦး ရွိပါသည္။၄င္းတို ့မွာ
(၁)ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ {မဇၥ်ိမလွိဳင္း} (၂) ဦးေစာဘြဲ ့မွဴး { Icron Cross } (၃) ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ { Icron Cross }တို႕ ့ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဖန္ ၄င္းတို ့ သံုးဦး အနက္မွ ကၽြန္ေတာ္တတိယအေလးစားဆံုးေသာ ဂစ္တာသမား ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ နွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခဲ့သေလာက္ ကၽြန္ေတာ္၏အျမင္ ကုိတင္ျပခ်င္ပါသည္။ ကနဦးကၽြန္ေတာ္ဆိုခဲ့ဘူးသလို ဂစ္တာတစ္လက္အေပၚတြင္ကၽြန္ေတာ္ရွုျမင္ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ Personally-Feeling ဟုသာယူဆၾကပါကုန္....။

ကၽြန္ေတာ္၏ ဂစ္တာသရက္ဒ္မ်ားအစတြင္နိဒါန္းပ်ိဳးခဲ့သလိုကၽြန္ေတာ္သည္ လိဒ္ဂစ္တာ ၀ါသနာအိုး တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ပရိုအဆင့္အျဖစ္အသက္မေမြးခဲ့သည့္အတိုင္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္ဂစ္တာတြဲတီးလွ်င္
အျမဲလိဒ္ဘဲတီးပါသည္။ မဂၤလာေဆာင္ပြဲမ်ား၊ ေကာလိပ္၊တကၠလိုလ္ ေမာင္မယ္သစ္လြင္ၾကိဳဆိုပဲြ၊ နွဳတ္ဆက္ပြဲမ်ား၊ အေဆာင္ဒင္နာမ်ားတြင္ အခေၾကးေငြတျပားမွမရသည့္တိုင္ ၀ါသနာျဖင့္ လိဒ္ဂစ္တာ အတင္းလိုက္တီးပါသည္။ ေဘ့စ္ဂစ္တာလဲလူမရွိလို႕ပါဆိုရင္တီးပါသည္။ဘ၀ေပးအေျခအေနအရဂစ္တာ တစ္လက္ျဖင့္ေလာကၾကီးကို ရင္ဆိုင္နုိင္ခြင့္မရခဲ့သည္တိုင္ေအာင္ ဂစ္တာသည္ ကၽြန္ေတာ္ေဘးမွာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သစၥာရွိရွိရပ္တည္ေပးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏ ရဲဖက္ ၾကီးျဖစ္ ပါသည္။ ခ်စ္သူရည္းစားမ်ားစြာ တို႕ သည္ကၽြန္ေတာ့္အား သစၥာမဲ့ၾကကုန္၏၊ထားသြားခဲ့ၾကကုန္၏ သို ့ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ခ်စ္ေသာ ကၽြန္ ေတာ့ကိုခ်စ္ေသာ ဂစ္တာ ကကၽြန္ေတာ့ေဘးမွာ ထာ၀ရအျမဲ…….။

ကၽြန္ေတာ္၏ Live Concert မ်ားလက္မွတ္ေစ်းၾကီး ေပး၀ယ္ၾကည့္ရ သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ Vocalist မ်ားကိုၾကည့္ျခင္းထက္ Lead ဂစ္တာသမား ကိုသြားၾကည့္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ နယ္ျမိဳ႕ မ်ားတြင္ ေနထိုင္စဥ္ ကာလအတြင္း ညေနတိုင္း သူငယ္ခ်င္း ဂစ္တာသမားမ်ားနွင့္အတူ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ထုိင္ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း၊ ေကာင္တာအား အေခြေပါင္းစံု ဖြင့္ခိုင္းျပီး သီခ်င္းမ်ားမွ ဂစ္တာဆိုလို မ်ားကို နားဆင္ျပီးသူငယ္ခ်င္းမ်ား နွင့္ Guitar-Talk ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္း ထက္ ဂစ္တာ ေသာက္ျခင္းဆိုသည္က ပိုမွန္ပါလိမ့္မည္။

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တစ္ေန ့၂ၾကိမ္ခန္ ့၀ိုင္းထိုင္ကာအေခြေပါင္းစံုေန ့တိုင္း နားေထာင္ကာ ဂစ္တာဆိုလိုမ်ား နားေထာင္ျခင္း၏အက်ိဳးေက်းဇူးမွာ နွစ္ကာလၾကာရွည္ေသာ အခါ ဂစ္တာနုတ္သေကၤတမ်ား ကို ဂစ္တာကိုင္စရာ
မလိုဘဲ တိုက္ရိုက္တန္း ေရးခ်နုိင္ျခင္း၊ ဂစ္တာသံမ်ားကိုနားေထာင္ရင္း ၄င္းဂစ္တာဆိုလို ကို မည့္သည့္
Lead Guitarist က တီးသည္ဟု တန္းေျပာ နုိင္ျခင္း၊ ျမန္မာျပည္ဂစ္တာသမားမ်ား ၏ ဂစ္တာ ဆိုလိုမ်ားကို ဖန္တီးျခင္းအနုပညာ၊အယူအဆေလးမ်ား ကိုယ္ပိုင္ဟန္ေလးမ်ား ကို မွန္းဆလာနိုင္ ပါေတာ့သည္။

ေျမလတ္ျမိဳ႕ ေလးတစ္ျမိဳ႕ တြင္ေနထိုင္စဥ္အတြင္း ညေနေစာင္းတစ္ခုတြင္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားမွ ကၽြန္ေတာ့္အား စိုးလြင္လြင္ မာနမ်က္နွာအမည္ ရွိ အေခြသစ္ထြက္ေၾကာင္း၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာဖြင့္ေနျပီ၊ သြားနားေထာင္ၾကရေအာင္ကြာဆိုျပီး စက္ဘီမ်ားျဖင့္လာေခၚသျဖင့္ ထံုးစံ အတိုင္း ဆံုစည္းရာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္သို႕ခ်ီတက္ခဲ့ ၾကပါသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား၏ ထံုးစံအတိုင္း နံမည္ၾကီး
အဆိုေတာ္ မ်ား၏ အေခြထြက္လွ်င္တစ္ေနကုန္ ဒါဘဲဖြင့္ပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို ့လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႕
ေရာက္ေသာအခါ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္မာနမ်က္ နွာ သီခ်င္းပင္ဖြင့္ေနလာေန ပါသည္။ မာနမ်က္နွာသီခ်င္းအား စိုးလြင္လြင္မွသီဆိုေနခ်ိန္အတြင္း ေနာက္မွ Distortion Guitar Effect ျဖင့္ Flat ဂစ္တာေကာ့ဒ္မ်ားကိုVamping
ရိုက္ ေသာ ဂစ္တာသံျပင္းျပင္းမ်ား က ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ရင္ ကိုခံုေစပါသည္။ ဂစ္တာသံ မ်ားကိုနားေထာင္ရသည္မွာ သံုးထားေသာ ဂစ္တာ အက္ဖက္မွာ ထိုစဥ္က ကုိညိီထြဋ္၏ Heavy Rock မ်ားကို ခ်ယ္ မွဳန္းစဥ္ သူ ့အကို ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ သံုးေလ့ရွိေသာ Metal Zone ကဲ့သို ့ေသာ Boss Overdriven Guitar Effect သံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ။ DS-1 Distortion ဂစ္တာ အက္ဖက္ ကို ဘဲ Expression Pedal ျဖင့္ တြဲကစားေနသည့္ ဂစ္တာသံမ်ိဳးဟု ေကာက္ခ်ဆြဲမိပါသည္။ ေနာက္တစ္ေခြလံုးကိုဆက္နားေထာင္ၾကပါသည္။

မာနမ်က္နွာ အေခြထြက္ခ်ိန္ တြင္ ဦးေစာဘြဲ ့မွဴးသည္ ၄င္း၏ Iron Cross (သူရဲေကာင္းေလးမ်ား) တီး၀ိုင္းအျဖစ္ ခြဲထြက္ ၇ပ္တည္ျခင္း မရွိေသးဘဲ ယခင္ကကိုင္ဇာေခြမ်ားကို တီးခဲ့ေသာ Success တီး ၀ိုင္းအမည္နဲ႕ ့ဘဲဟု ထင္ပါသည္။ သူငယ္ ခ်င္း မ်ား က ထိုအခ်ိန္က စိုးလြင္လြင္အေခြမွန္သမွ်ကို Success တီး၀ိုင္းျဖင့္ တီးသည္ဆိုေတာ့ ကိုင္ဇာအေခြမ်ားစြာ၏ ဂစ္တာ ဆိုလိုမ်ား ကို ဦးဘြဲ ့နွင့္အတူ လက္တြဲကာ ခ်ယ္မွဳန္း ဖန္တီးခဲ့သည့္ ကိုဗထူးခ်စ္ မရွိေတာ့သည့္တိုင္ လိဒ္ဂစ္တာသမားက ထံုးစံအတိုင္း ယခုစိုးလြင္လြင္ အေခြ တြင္ ဦးဘြဲ ့ၾကီးဘဲျဖစ္မွာ ပါဟုထင္ထားခဲ့ၾကပါသည္။

သို ့ရာတြင္ကြ်န္ေတာ္တို ့သူငယ္ခ်င္းတစ္စု မာနမ်က္နွာ တစ္ေခြလံုး၏ဂစ္တာသံမ်ား ကို ေသာက္သံုးျပီးသည့္ အခါ အခ်ိဳ ့ ဂစ္တာ ဆိုိလိုမ်ားမွာ ဦးဘြဲ ့ ၾကီး၏ ဟန္မ်ား ကို ခံစားမိေသာ္လည္း ေျပာင္ေျမာက္ ေသာ ဂစ္တာသံ အခ်ိုဳ ့မွာ ဦးဘြဲ႕ ၾကီးမဟုတ္နုိင္ေတာ့ဘူးလို ့ဂစ္တာသံမ်ားကို နွစ္ရွည္လမ်ားေသာက္သံုးခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္တို ့၏ နွလံုးသားမ်ားမွ အလိုလိုသိရွိ ခံစားမိလာပါသည္။ ဦးဘြဲ ့ၾကီး သည္ ဂစ္တာဘုရားၾကီးတစ္ဆူျဖစ္ေသာ္လည္း သူ၏ဂစ္တာ ဆိုလိုမ်ားတြင္ Flat သံ၊ Sharp သံေတြ ကို ဂစ္တာဆိုလို ၏ အစပိုင္း Bar တြင္ ေခၚလံုးအျဖစ္ တီးသည္မွလြဲ၍ Guitar Scale အစိတ္မ်ားတြင္ ျပြတ္သိပ္ျပီး တီးခဲလွသည္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။

ယခု မူ ဂစ္တာဆိုလိုမ်ားက သိပ္ကိုေျပာင္ေျမာက္လြန္းေန သည္။ Timing ျမန္ေသာ ေရာ့ခ္စတိုင္မ်ားသာမက တုိင္မင္အေနွး သီခ်င္း မ်ား၏ဆိုလိုမ်ားကိုလည္း Guitar Effect မ်ား၏ Power ကို အျပည့္အ၀အသံုးခ်ကာ လွလွ ပပေလး ကစားသြားတာ ေတြ႕ရပါသည္။ သုိ ့ျဖစ္ရာ ဦးဘြဲ ့ၾကီး၏ ဂစ္တာ သံ၊ဂစ္တာဟန္မ်ားကို အေျခခံကာ လမ္းေၾကာင္းအသစ္ေပၚ တက္လွမ္းလာေသာ လူငယ္ဂစ္တာ သမားအသစ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ရမည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်မိၾကျပီး၊ အမွတ္မထင္ စိုးလြင္လြင္အေခြကာဗာ ကို ေကာင္တာမွသြားေရာက္ေတာင္းယူကာ ဂစ္တာသမား၏နံမည္ ကို ဖတ္ၾကည့္ မိလိုက္ရာ ၊ Guitars : ေစာဘြဲ ့ မွဴး၊ ခ်စ္စမ္းေမာင္ ဟု ေရးထားသည္ဟုေတြ ့ရွိရပါသည္။ ဟာ-ခ်စ္စမ္းေမာင္တဲ့။ ဂစ္တာသမားအသစ္ကြဟု သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျပိဳင္တူ ျမည္တမ္းမိလိုက္ၾကေပသည္။

No comments: