ပရိုဖစ္ရွစ္နယ္ ဂစ္တာသမားတိုင္းသည္ ေတးစီးရီးေပါင္းမ်ားစြာ တီးခတ္ခဲ့ပါ သည္။ စင္ျမင့္ေတးဂီတပြဲေပါင္း မ်ားစြာ တီးခတ္ခဲ့ သည္ဆိုဦးေတာ့၊ Entertaining ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလိုသည္ မွာ၊ ဥပမာအားျဖင့္… ကၽြန္ေတာ္ အေလးစားဆံုး အနွစ္သက္ဆံုးေသာ ေဆာင္းပါးရွင္ ကိုကိုလိမ္၏ ညီအကိုေတာ္ - ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥ်ိမလွိဳင္း) သည္ပင္လွ်င္ ၄င္း၏ ကီးဘုတ္ပေလယာအျဖစ္လည္းေကာင္း ဂစ္တာသမားအျဖစ္လည္ေကာင္းတီးခတ္သည့္ T-4 , မဇ်ိၥမလွိဳင္း Live Show မ်ား ကို ၄င္း၏ဂစ္တာတီးနည္းစနစ္မ်ား၊ ဟန္မ်ားအားရယူရန္ အလို႕ငွာ သြားေရာက္ ေလ့လာၾကည့္ရွဳခဲ့ပါေသာ္လည္း တိတ္သားေပၚတြင္ ၄င္းခ်ယ္မွဳန္းခဲ့သည့္ ဂစ္တာသံေတြအတိုင္း အကုန္ ခ်မျပဟုထင္ျမင္မိပါသည္။ ထို ့အျပင္ ပြဲအစမွအဆံုးေက်ာက္ရုပ္ထုၾကီးရပ္ေနသကဲ့သို႕ ရပ္ျပီးတီးပါသည္။
အေက်ာ္အေမာ္ Pro Guitarist မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ( Emperor )၊ ကိုပက္ထရစ္ေမလာ တို ့ နွင့္အျခားအျခားေသာ ဂစ္တာသမားမ်ား အားလံုလံုးလိုလို သည္ပင္လွ်င္ အလားတူ Stage ေပၚတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ နုတ္သေကၤတအား ဖတ္ရွဳ တီးခတ္ျပီး ေက်ာက္ခ်ရပ္တန္ ့ တီးခတ္ၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္၏တစ္သီးပုဂၢလ အျမင္ခံစားမွဳအရ ျမန္မာ Pro Guitarist မ်ားအနက္ (၂)ဦးသာလွ်င္ စင္ျမင့္ေတးဂီတ မ်ားတြင္ Entertaining အသြင္ေဆာင္သည္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။ ၄င္း ပုဂၢိဳလ္ (၂)ဦးမွာ Iron Cross မွ လိဒ္ဂစ္တာ သူရဲေကာင္း ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္နွင့္ ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီး ဦး၀င္းဦး၏တူ ၊ သြားေလသူ ဦးၾကည္လြင္၏သား - ယခင္ Emperor ဘန္ဒ္ တြင္ ေဘ့စ္စစ္သူ ၾကီး ဗိုလ္က်င္ (က်င္ခမ္းပုန္း)ထြက္ခြာသြားခိုက္ Bass Guitarist အျဖစ္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ၀င္ေရာက္တီးခတ္ေပးခဲ့ေသာ Audio Wave Band နွင့္ Heaven Born Band မွ လိဒ္ဂစ္တာသူရဲေကာင္း ကိုတိုးတိုး ျဖစ္ၾကပါသည္။
၄င္းတို ့(၂)ဦးတီးခတ္ေသာ စင္ျမင့္ေတးဂီတ Live Show မ်ား ၾကည့္ရွဳဘူးသူတုိင္း သတိထားမိၾကမည္ဟုထင္ျမင္ မိပါသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ - ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥ်ိမလွိဳင္း) သည္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစုမွ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ထက္ အေတြ႕အၾကံဳ၀ါပိုရင့္ျပီး (အကယ္ဒမီ ေတြရထားတာကိုခဏေဘးဖယ္ထားပါဦး) ဂစ္တာ ပို ေတာ္သည္၊ much better in creative thinking at Guitar ဟု ခံယူသတ္မွတ္ ပါေသာ္လည္း၊ အထက္မွေဖၚျပသကဲ့သို ့ စင္ျမင့္ပဲြမ်ားတြင္မတုန္မလွဳပ္ေက်ာက္ရုပ္၊ ကိုကိုလိမ္တင္ျပသကဲ့သို ့ကိုေဇာ္ ၾကီးသည္ နုတ္ကို အေလးမထားဟုဆိုေသာ္ျငားလည္း ။ စင္ေပၚေရာက္မွ နုတ္ေတြ၊ပဲပင္ေပါက္ေတြကို အတိအက်စားသံုး ျပေနျပန္ပါသည္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကေတာ့ စင္ေပၚတက္လာျပီး၊ ကိီးဘုတ္ စစ္သူၾကီး ကိုဗညားနုိင္မွ Iron Cross အဖြင့္တီးလံုးစေခၚလိုက္ သည္နွင့္ တျပိဳင္နက္ Overdrive ေတြ အြန္ျပီးစင္ေရွ ့ေျပးထြက္လာကာ ၊ ဂစ္တာ ကေျခသည္တစ္ဦး အလား သူ ့အၾကိဳက္ဆံုးဂစ္တာျဖစ္ေသာ Ibanez Solid Guitar အား အသကုန္ေလွာ္ျပပါေတာ့သည္။ ဂစ္တာ ကို ပါးစပ္ျဖင့္ကိုက္တီး ျခင္း၊ ေျပာင္းျပန္တီးျခင္း၊ေနာက္ျပန္တီးျခင္း၊ေျခေထာက္ျဖင့္တီးျခင္း၊ ပလပ္စတစ္ဒလက္ေလးတပ္ထားေသာ ေမာ္တာ ျဖင့္တီးျခင္း စသည္ျဖင့္ ဂစ္တာစြမ္းရည္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပသပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ ့ကစကားတင္း ဆိုၾကပါသည္။ အာလူးေတြ။အာပလာ ေတြ ဂစ္တာ ကို ေနာက္ျပန္တီးတီး၊ ေျပာင္းျပန္တီးတီး ဒီအသံကဒီအသံဘဲဟု ေျပာပါသည္။ ဟုတ္သလိုလိုေတာ့ ရွိပါသည္။တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ကိုယ္တိုင္လည္း လိဒ္ဂစ္တာကိုနွစ္ရွည္လမ်ားလိုက္စားခဲ့ေတာ့သိပါသည္။ ကီးတစ္ခုအတြင္းမွ ဒို ဆိုေသာ ဂစ္တာသံတန္ဖိုးေလးတစ္လံုးကို ပက္ထရြန္ လက္ခတ္ျဖင့္တီးလွ်င္အသံတမ်ိဳး၊ လက္ညွိဳးလက္ခလယ္တို ့ျဖင့္တီးလွ်င္တစ္မ်ိဳး၊ open string ေခၚလႊတ္ၾကိဳး ျဖင့္တီးလွ်င္တစ္သံ၊ Bass Guitar တီးသလို Slapping ရိုက္ထည့္လိုက္လွ်င္အသံတစ္မ်ိဳး။ ေမာင္ဒီလင့္အား Plucking စတင္ ျပေပးခဲ့သူ ၊ ဂစ္တာကို တရုတ္ပုေလြသံမ်ိဳးရေအာင္တီးျပမယ္ကြဟုဆိုကာ ၊ Tapping ကို ပက္ထရြန္ျဖင့္ Fingerboard ကို ေပါက္ျပေသာ တီထြင္ပါရဂူဖိုးဆိတ္ျဖဴ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ထိုက္ၾကီး တီးျပဖူးသလို ဒို ကိုနွိပ္ထားျပီး ၾကိဳးကို လက္မလက္ညွိဳးျဖင့္ညွပ္ဆြဲ ျပီး အားနွင့္ ျပန္လႊတ္လို္က္ေသာ္ Fingerboard ကိုျပန္ရိုက္ျပီးထြက္လာေသာ ဒို အသံကတစ္မ်ိဳး၊ လက္ညွိဳးထိပ္ ျဖင့္ Fingerboard ကိုေပါက္ျပီး သမရိုးက် Tapping ပံုစံမ်ိဳးတီးလွ်င္တစ္မ်ိဳး၊ ပလပ္စတစ္ဒလက္တပ္ထားေသာ ေမာ္တာ ျဖင့္တီးေသာ ဒို အသံက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
ဒါဆိုလွ်င္ ဂစ္တာကို ဘယ္လိုတီးတီး ဒီအသံပါဘဲကြာ ဆိုသည္မွာမဟုတ္မမွန္နိုင္ေတာ့ပါ ေၾကာင္းမွန္းဆနိုင္လိမ့္မမည္ဟုေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
သို ့ျဖစ္ရာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ စင္ျမင့္ေပၚတြင္သီခ်င္းအားလံုးကို အလြတ္တီးသည္။ နုတ္မၾကည့္ပါဟုမဆိုနုိင္ ပါေသာ္လည္း သီခ်င္းအမ်ားစုမွာ သူ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာတီးေနသျဖင့္လည္းေကာင္း သူကိုယ္တိုင္စတူဒီယိုတြင္ ရက္ေကာဒင္းလုပ္တီးခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္၍လည္းေကာင္း အလြတ္တီးပါ က သူ ့ ပညာခန္းေတြကိုျပသျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို ့အျပင္ Iron Cross ၏ စင္ျမင့္ ေတးဂီတတိုင္း Unplugged Show ပင္ျဖစ္ေစဦး၊မျဖစ္မေန Guitar Solo လက္စြမ္းျပ က႑ေလးထည့္ထားပါသည္။
စင္ျမင့္ေတးဂီတၾကည့္သူတိုင္းအားလူအမ်ားစုမွ သီခ်င္းအဆိုေတာ္ေတြသြားၾကည့္တာ ဟုထင္ျမင္ၾကပါသည္။ လံုး၀မွား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ဂစ္တာသမားေတြကို ၾကည့္ခ်င္လို ့၊ေလ့လာခ်င္လို ့၊ သူတုိ ့၏ဂစ္တာတီးနည္းစနစ္မ်ား ကို အတုယူခ်င္လို ့ သြားၾကည့္သူမ်ားဒုနွင့္ေဒးျဖစ္ပါသည္။ အဆိုေတာ္ ၏ စီးရီးေခြ ၀ယ္နားေထာင္လွ်င္ ပို ၍ ေတာင္ အသံကြာလတီေကာင္းပါေသးသည္။ သို ့ျဖစ္ရာ တန္ဖိုးၾကီးေပး၀ယ္ခဲ့ေသာ စတိတ္ရွဳိးလက္မွတ္သည္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို ့လို ရွိသမွ်ဂစ္တာ Skill ေတြအကုန္ထုတ္ျပ ျခင္းကိုၾကည့္ရွဳခံစားခြင့္ရမွသာ လွ်င္ တန္သည္ဟူ ၍ ျမင္လာမိပါသည္။
သူ ့ဆရာ ဦးဘြဲ ့ၾကီးသည္ သူ ့ထက္ေတာ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ ဦးဘြဲ ့သည္ ဆိုခဲ့ဘူးသလို ကို ခ်စ္စမ္းေမာင္ ကို စင္ျမင့္ေတးဂီတပြဲတြင္ ေနရာအျပည့္ ေပးထားကာ 1st Lead တာ၀န္ ရာထူးၾကီးအပ္နွင္းထားေသာ္လည္း၊ ငါသည္ ခ်စ္စမ္းေမာင္၏ဆရာျဖစ္သည္ ဆိုတာကိုေတာ့ သူ ကိုယ္တိုင္ဆိုျပသည့္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရွိ ဂစ္တာဆိုလိုမွတပါး။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥ်ိမလွိဳင္း) ကဲ့သို ့ပင္ ထည္ထည္ၾကီးရပ္ တီးျပီး၊ တစ္ခ်ိန္လံုးကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကို Vamping ေတြ ဟာမိုးနစ္ နုတ္ေတြနဲ ့ခ်ည္း လိုက္ပံ့ပိုးေပးေနပါသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ၊စင္ေအာက္ေတာင္ဆင္းသြားျပီး ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကို တစ္ ေယာက္တည္းလႊတ္ထားခဲ့ပါသည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း၏ ပုဂၢဳလိက ခံစားမွဳ ကိုေျဗာင္ ဖြင့္ေျပာ ရလွွ်င္ ျမန္မာျပည္၏ဂစ္တာဘုရားၾကီး ၂ ဆူျဖစ္ေသာ ၊ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ထက္ေတာ္ေသာ ကိုေဇာ္ၾကီးနွင့္ ဦးဘြဲ ့တို ့သည္ပင္လွ်င္ စင္ျမင့္ေတးဂီတြင္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ လို ဂစ္တာကို Entertaining အသြင္သ႑န္ေဆာင္ျပီး မတီးၾကပါ။ သုိ ့ျဖစ္၇ာ ပရိတ္သတ္၏အာရံုသည္ မိုက္ခ္ ကိုင္ထားေသာ အဆိုေတာ္ ဆီမွာခ်ည္းစံုျပံဳေနပါသည္။ မတီးခ်င္လို ့လည္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နုိ္င္ပါမည္။ ဂစ္တာ ဘုရားၾကီးမ်ားသည္ တိတ္သား၊စီဒီေပၚ သာ ၄င္းတို ့၏ ဂစ္တာ ဓမၼေတးသံကို အျပည့္အ၀ ေဖၚထုတ္ ရင့္က်ဴး ၾကပါသည္။ စင္ျမင့္ေပၚ၌ မူ မ်က္လႊာခ်ျပီး အိေျႏၵ ျဖင့္သာ သီတင္းသံုးပါသည္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္မွာမူ ဂစ္တာ ကို အနုပညာတစ္ရပ္၊ ကေျခသည္တစ္ဦးကဲ့သို ့ အသံုးေတာ္ခံ တင္ျပေသာအခါ ပရိတ္ သတ္ အေပါင္းမွာ လက္ခုတ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္းျဖစ္ပါသည္၊ မွတ္မိပါေသးသည္။ ၁၉၉၆ ေလာက္ကပါ။ မဂၤလာဒံုေလတပ္ထဲ တြင္ တီးေသာ Iron Cross ၏ စင္ျမင့္ေတးဂီတပြဲတြင္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္မွ ကိုေလးျဖဴ ၏ Heavy Rock သီခ်င္း တစ္ပုဒ္၏ ဂစ္တာဆိုလိုအေရာက္တြင္ စင္ျမင္ ့ ေရွ ့ ေျပးထြက္လာ ကာ ေဆာလစ္ ဂစ္တာ ကိုေျပာင္းျပန္ အေနအထား (ကၽြန္ေတာ္ ၏ ပထမပို ့စ္ပါဓါတ္ပံုအေနအထားပါ။ ) ျဖင့္ ဆလိုက္မီး ေသတၱာ၏အစြန္းအား ေျပးေထာက္ျပီး ဒူးေထာက္ ထုိင္ခ်ကာ ဂစ္တာ စေကးအစိတ္ေတြကိုအသကုန္ေလွာ္ျပရာ။ ကၽြန္ေတာ့ေဘးတြင္ ထုိင္ၾကည့္ေနေသာ အသက္ ၆၀ ခန္ ့အဖြားၾကီးမွာ သေဘာေတြက်ျပီး လက္ခုတ္ ေတြထတီးပါသည္၊ ( ေခတ္ေပၚ Rock တီး၀ိုင္းကိုအဘယ္ေၾကာင့္ အဖြားၾကီး လာၾကည့္သည္ကိုေတာ့ကၽြန္ေတာ္လဲမသိပါ။ သူ ့ေျမးေတြ၊သားေတြစိတ္မခ်လို ့မ်ား လိုက္လာတာလား။ အိမ္ေစာင့္မရွိလို ့ လိုက္လာတာလားေတာ့မသိပါ။ )၊ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္သို ့ပင္လွည့္လာကာ ။ ဒီကေလးသိပ္ေတာ္တယ္ ဟု ခ်ီးမြမ္းပါသည္။ ယေန ့ေခတ္ လူၾကီးသူမမ်ားသည္ ယခင္ ေခတ္ေဟာင္းကာလမ်ားဆီကကဲ့သို ့ ဂစ္တာကို သရုပ္ပ်က္ တူရီယာ။ ေရာ့ခ္ဂီတ ကို သရုပ္ပ်က္ဟု ဘယ္သူမွမေျပာၾကေတာ့ပါ။ ခံစား နားလည္ေနၾကျပီျဖစ္ပါသည္။ နယ္မွသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး၏ အိမ္သို ့လိုက္လည္စဥ္ ၄င္း၏ အေမျဖစ္သူ အသက္ ၈၀ အဖြားၾကီးတစ္ေယာက္သည္ပင္လွ်င္ ေန ့စဥ္ ဘုရားရွိခိုးျပီး ကိုေလးျဖဴ၏ ကႏၱာရလမင္း အေခြနားေထာင္ေၾကာင္း၊ ဒီကေလးကအသံေအာင္ေၾကာင္း ၊သူ ့သီခ်င္းေတြမွာဒ ႆ န ေတြ၊ Message ေတြပါသည္ ဟု ခ်ီးမြမ္းေၾကာင္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ သတိယမိပါေသးသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ သည္ ရိုးရိုးဂစ္တာသမားတစ္ဦးမဟုတ္ပါ။ Very Rare Entertaining Guitarist တစ္ဦး ဟုဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ လိဒ္ ဂစ္တာသမားအေက်ာ္အေမာ္ေတြေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္လို Entertaining Lead Guitarist မ်ိဳးကို ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အပါ အ၀င္ ၊ မင္းသားၾကီး၀င္းဦး၏ တူ Audio Wave Band နွင့္ Heaven Born Band မွ Lead Guitarist ကိုတိုးတိုး ၂ ဦးသာ ေတြ ့ျမင္ဘူးပါသည္။ ကုိတိုးတိုး အား (၂)ပြဲသာ ၾကည့္ဖူးပါသည္။ သူ ၏ လိဒ္ဂစ္တာသည္လည္း Entertaining Guitar ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္လို သူသည္လည္း Solid Guitar တြင္ Ibanez ကို အေေတာ္ၾကိဳက္နွစ္သက္ပံုရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ ဖူးေသာ ေအာ္ဒီယို ေ၀့ဖ္ နွင့္ ဟက္ဗဲဘြန္း (၂)ပြဲစလံုး တြင္ ကိုတိုးတိုးသည္ Ibanez ဂစ္တာတစ္လက္တည္းကိုသာမညွာတမ္း အသံုးျပဳကာ Guitar Effect ေတြ ကို ဘယ္ေလာက္နုိင္ေၾကာင္း ကို အသကုန္ ျပ သြားပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ သည္ပင္လွ်င္သူ ့ဂစ္တာကိုညွာပါသည္။ ကိုတုိးတိုးမွာမူ သူ ့ ဂစ္တာကို ေျပာင္းျပန္ အေနအထားျဖင့္ Guitar Amp အၾကီးၾကီးေတြနွင့္ အတင္း ပြတ္ဆြဲျပပါသည္။ မိုက္ခြက္နွင့္ပါးစပ္နွင့္ကပ္ေတ့ကာ ပါးစပ္ ၾကီးကိုျဖဲျဖဲျပ သည္ တြင္ ညာေျခမွ Wah Wah Expression Pedal ကို ဟန္ခ်က္ညီညီ ၊ကားလီဗာနင္းသကဲ့ သို ့ နင္း ေသာအခါ အဖြားအုိၾကီးတစ္ေယာက္ေအာ္ဟစ္ရီေမာသည့္အသံမ်ိဳးေတြထြက္လာပါသည္။ သို ့ျဖစ္ရာ သူ ေအာ္ရီသည့္ အသံမ်ိဳးကို ေဆာလစ္ဂစ္တာျဖင့္ဖန္တီးခ်ယ္မွဳန္းျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေလးစားဖြယ္ရာပင္။
ကိုတိုးတိုးသည္ ကိုညီထြဋ္တို ့၏ Emperor တီး၀ိုင္း မွ ဗိုလ္က်င္ ထြက္သြားခ်ိန္တြင္ Emperor ၏ ေဘ့စ္စစ္သူၾကီး ရာထူးတာ၀န္ကို ေခတၱ ၀င္ ေရာက ္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါေသးသည္။ ထို ့အခ်ိန္တြင္ပင္လွ်င္ Bass Guitar ကို ဗိုလ္က်င္ကဲ့သို ့ ထည္ထည္ၾကီးရပ္မတီးဘဲ၊ Entertaining အသြင္ေဆာင္ကာ ေျပးေျပးလႊားလႊားေတြတီးျပပါသည္။ စင္ျမင့္ေရွ ့ေျပးထြက္လာကာ Slapping ေတြကို ေရာမစစ္သူၾကီးေတြ စစ္ပြဲအတြင္း စီးခ်င္းထိုး သကဲ့သို ့ လက္မနွင့္လက္ညွိဳးခုတ္ေပါက္တီးခတ္ျပသည္မွာ စိတ္လွဳပ္ရွားဖြယ္ရာသိပ္ေကာင္းပါသည္။
အေက်ာ္အေမာ္ Pro Guitarist မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ ( Emperor )၊ ကိုပက္ထရစ္ေမလာ တို ့ နွင့္အျခားအျခားေသာ ဂစ္တာသမားမ်ား အားလံုလံုးလိုလို သည္ပင္လွ်င္ အလားတူ Stage ေပၚတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ နုတ္သေကၤတအား ဖတ္ရွဳ တီးခတ္ျပီး ေက်ာက္ခ်ရပ္တန္ ့ တီးခတ္ၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္၏တစ္သီးပုဂၢလ အျမင္ခံစားမွဳအရ ျမန္မာ Pro Guitarist မ်ားအနက္ (၂)ဦးသာလွ်င္ စင္ျမင့္ေတးဂီတ မ်ားတြင္ Entertaining အသြင္ေဆာင္သည္ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။ ၄င္း ပုဂၢိဳလ္ (၂)ဦးမွာ Iron Cross မွ လိဒ္ဂစ္တာ သူရဲေကာင္း ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္နွင့္ ရုပ္ရွင္မင္းသားၾကီး ဦး၀င္းဦး၏တူ ၊ သြားေလသူ ဦးၾကည္လြင္၏သား - ယခင္ Emperor ဘန္ဒ္ တြင္ ေဘ့စ္စစ္သူ ၾကီး ဗိုလ္က်င္ (က်င္ခမ္းပုန္း)ထြက္ခြာသြားခိုက္ Bass Guitarist အျဖစ္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ၀င္ေရာက္တီးခတ္ေပးခဲ့ေသာ Audio Wave Band နွင့္ Heaven Born Band မွ လိဒ္ဂစ္တာသူရဲေကာင္း ကိုတိုးတိုး ျဖစ္ၾကပါသည္။
၄င္းတို ့(၂)ဦးတီးခတ္ေသာ စင္ျမင့္ေတးဂီတ Live Show မ်ား ၾကည့္ရွဳဘူးသူတုိင္း သတိထားမိၾကမည္ဟုထင္ျမင္ မိပါသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ - ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥ်ိမလွိဳင္း) သည္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစုမွ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ထက္ အေတြ႕အၾကံဳ၀ါပိုရင့္ျပီး (အကယ္ဒမီ ေတြရထားတာကိုခဏေဘးဖယ္ထားပါဦး) ဂစ္တာ ပို ေတာ္သည္၊ much better in creative thinking at Guitar ဟု ခံယူသတ္မွတ္ ပါေသာ္လည္း၊ အထက္မွေဖၚျပသကဲ့သို ့ စင္ျမင့္ပဲြမ်ားတြင္မတုန္မလွဳပ္ေက်ာက္ရုပ္၊ ကိုကိုလိမ္တင္ျပသကဲ့သို ့ကိုေဇာ္ ၾကီးသည္ နုတ္ကို အေလးမထားဟုဆိုေသာ္ျငားလည္း ။ စင္ေပၚေရာက္မွ နုတ္ေတြ၊ပဲပင္ေပါက္ေတြကို အတိအက်စားသံုး ျပေနျပန္ပါသည္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကေတာ့ စင္ေပၚတက္လာျပီး၊ ကိီးဘုတ္ စစ္သူၾကီး ကိုဗညားနုိင္မွ Iron Cross အဖြင့္တီးလံုးစေခၚလိုက္ သည္နွင့္ တျပိဳင္နက္ Overdrive ေတြ အြန္ျပီးစင္ေရွ ့ေျပးထြက္လာကာ ၊ ဂစ္တာ ကေျခသည္တစ္ဦး အလား သူ ့အၾကိဳက္ဆံုးဂစ္တာျဖစ္ေသာ Ibanez Solid Guitar အား အသကုန္ေလွာ္ျပပါေတာ့သည္။ ဂစ္တာ ကို ပါးစပ္ျဖင့္ကိုက္တီး ျခင္း၊ ေျပာင္းျပန္တီးျခင္း၊ေနာက္ျပန္တီးျခင္း၊ေျခေထာက္ျဖင့္တီးျခင္း၊ ပလပ္စတစ္ဒလက္ေလးတပ္ထားေသာ ေမာ္တာ ျဖင့္တီးျခင္း စသည္ျဖင့္ ဂစ္တာစြမ္းရည္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပသပါသည္။ တစ္ခ်ိဳ ့ကစကားတင္း ဆိုၾကပါသည္။ အာလူးေတြ။အာပလာ ေတြ ဂစ္တာ ကို ေနာက္ျပန္တီးတီး၊ ေျပာင္းျပန္တီးတီး ဒီအသံကဒီအသံဘဲဟု ေျပာပါသည္။ ဟုတ္သလိုလိုေတာ့ ရွိပါသည္။တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ကိုယ္တိုင္လည္း လိဒ္ဂစ္တာကိုနွစ္ရွည္လမ်ားလိုက္စားခဲ့ေတာ့သိပါသည္။ ကီးတစ္ခုအတြင္းမွ ဒို ဆိုေသာ ဂစ္တာသံတန္ဖိုးေလးတစ္လံုးကို ပက္ထရြန္ လက္ခတ္ျဖင့္တီးလွ်င္အသံတမ်ိဳး၊ လက္ညွိဳးလက္ခလယ္တို ့ျဖင့္တီးလွ်င္တစ္မ်ိဳး၊ open string ေခၚလႊတ္ၾကိဳး ျဖင့္တီးလွ်င္တစ္သံ၊ Bass Guitar တီးသလို Slapping ရိုက္ထည့္လိုက္လွ်င္အသံတစ္မ်ိဳး။ ေမာင္ဒီလင့္အား Plucking စတင္ ျပေပးခဲ့သူ ၊ ဂစ္တာကို တရုတ္ပုေလြသံမ်ိဳးရေအာင္တီးျပမယ္ကြဟုဆိုကာ ၊ Tapping ကို ပက္ထရြန္ျဖင့္ Fingerboard ကို ေပါက္ျပေသာ တီထြင္ပါရဂူဖိုးဆိတ္ျဖဴ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ထိုက္ၾကီး တီးျပဖူးသလို ဒို ကိုနွိပ္ထားျပီး ၾကိဳးကို လက္မလက္ညွိဳးျဖင့္ညွပ္ဆြဲ ျပီး အားနွင့္ ျပန္လႊတ္လို္က္ေသာ္ Fingerboard ကိုျပန္ရိုက္ျပီးထြက္လာေသာ ဒို အသံကတစ္မ်ိဳး၊ လက္ညွိဳးထိပ္ ျဖင့္ Fingerboard ကိုေပါက္ျပီး သမရိုးက် Tapping ပံုစံမ်ိဳးတီးလွ်င္တစ္မ်ိဳး၊ ပလပ္စတစ္ဒလက္တပ္ထားေသာ ေမာ္တာ ျဖင့္တီးေသာ ဒို အသံက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။
ဒါဆိုလွ်င္ ဂစ္တာကို ဘယ္လိုတီးတီး ဒီအသံပါဘဲကြာ ဆိုသည္မွာမဟုတ္မမွန္နိုင္ေတာ့ပါ ေၾကာင္းမွန္းဆနိုင္လိမ့္မမည္ဟုေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
သို ့ျဖစ္ရာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္သည္ စင္ျမင့္ေပၚတြင္သီခ်င္းအားလံုးကို အလြတ္တီးသည္။ နုတ္မၾကည့္ပါဟုမဆိုနုိင္ ပါေသာ္လည္း သီခ်င္းအမ်ားစုမွာ သူ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာတီးေနသျဖင့္လည္းေကာင္း သူကိုယ္တိုင္စတူဒီယိုတြင္ ရက္ေကာဒင္းလုပ္တီးခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖစ္၍လည္းေကာင္း အလြတ္တီးပါ က သူ ့ ပညာခန္းေတြကိုျပသျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို ့အျပင္ Iron Cross ၏ စင္ျမင့္ ေတးဂီတတိုင္း Unplugged Show ပင္ျဖစ္ေစဦး၊မျဖစ္မေန Guitar Solo လက္စြမ္းျပ က႑ေလးထည့္ထားပါသည္။
စင္ျမင့္ေတးဂီတၾကည့္သူတိုင္းအားလူအမ်ားစုမွ သီခ်င္းအဆိုေတာ္ေတြသြားၾကည့္တာ ဟုထင္ျမင္ၾကပါသည္။ လံုး၀မွား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ ဂစ္တာသမားေတြကို ၾကည့္ခ်င္လို ့၊ေလ့လာခ်င္လို ့၊ သူတုိ ့၏ဂစ္တာတီးနည္းစနစ္မ်ား ကို အတုယူခ်င္လို ့ သြားၾကည့္သူမ်ားဒုနွင့္ေဒးျဖစ္ပါသည္။ အဆိုေတာ္ ၏ စီးရီးေခြ ၀ယ္နားေထာင္လွ်င္ ပို ၍ ေတာင္ အသံကြာလတီေကာင္းပါေသးသည္။ သို ့ျဖစ္ရာ တန္ဖိုးၾကီးေပး၀ယ္ခဲ့ေသာ စတိတ္ရွဳိးလက္မွတ္သည္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္တို ့လို ရွိသမွ်ဂစ္တာ Skill ေတြအကုန္ထုတ္ျပ ျခင္းကိုၾကည့္ရွဳခံစားခြင့္ရမွသာ လွ်င္ တန္သည္ဟူ ၍ ျမင္လာမိပါသည္။
သူ ့ဆရာ ဦးဘြဲ ့ၾကီးသည္ သူ ့ထက္ေတာ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ ဦးဘြဲ ့သည္ ဆိုခဲ့ဘူးသလို ကို ခ်စ္စမ္းေမာင္ ကို စင္ျမင့္ေတးဂီတပြဲတြင္ ေနရာအျပည့္ ေပးထားကာ 1st Lead တာ၀န္ ရာထူးၾကီးအပ္နွင္းထားေသာ္လည္း၊ ငါသည္ ခ်စ္စမ္းေမာင္၏ဆရာျဖစ္သည္ ဆိုတာကိုေတာ့ သူ ကိုယ္တိုင္ဆိုျပသည့္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ရွိ ဂစ္တာဆိုလိုမွတပါး။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥ်ိမလွိဳင္း) ကဲ့သို ့ပင္ ထည္ထည္ၾကီးရပ္ တီးျပီး၊ တစ္ခ်ိန္လံုးကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကို Vamping ေတြ ဟာမိုးနစ္ နုတ္ေတြနဲ ့ခ်ည္း လိုက္ပံ့ပိုးေပးေနပါသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ၊စင္ေအာက္ေတာင္ဆင္းသြားျပီး ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကို တစ္ ေယာက္တည္းလႊတ္ထားခဲ့ပါသည္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း၏ ပုဂၢဳလိက ခံစားမွဳ ကိုေျဗာင္ ဖြင့္ေျပာ ရလွွ်င္ ျမန္မာျပည္၏ဂစ္တာဘုရားၾကီး ၂ ဆူျဖစ္ေသာ ၊ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ထက္ေတာ္ေသာ ကိုေဇာ္ၾကီးနွင့္ ဦးဘြဲ ့တို ့သည္ပင္လွ်င္ စင္ျမင့္ေတးဂီတြင္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ လို ဂစ္တာကို Entertaining အသြင္သ႑န္ေဆာင္ျပီး မတီးၾကပါ။ သုိ ့ျဖစ္၇ာ ပရိတ္သတ္၏အာရံုသည္ မိုက္ခ္ ကိုင္ထားေသာ အဆိုေတာ္ ဆီမွာခ်ည္းစံုျပံဳေနပါသည္။ မတီးခ်င္လို ့လည္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နုိ္င္ပါမည္။ ဂစ္တာ ဘုရားၾကီးမ်ားသည္ တိတ္သား၊စီဒီေပၚ သာ ၄င္းတို ့၏ ဂစ္တာ ဓမၼေတးသံကို အျပည့္အ၀ ေဖၚထုတ္ ရင့္က်ဴး ၾကပါသည္။ စင္ျမင့္ေပၚ၌ မူ မ်က္လႊာခ်ျပီး အိေျႏၵ ျဖင့္သာ သီတင္းသံုးပါသည္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္မွာမူ ဂစ္တာ ကို အနုပညာတစ္ရပ္၊ ကေျခသည္တစ္ဦးကဲ့သို ့ အသံုးေတာ္ခံ တင္ျပေသာအခါ ပရိတ္ သတ္ အေပါင္းမွာ လက္ခုတ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္းျဖစ္ပါသည္၊ မွတ္မိပါေသးသည္။ ၁၉၉၆ ေလာက္ကပါ။ မဂၤလာဒံုေလတပ္ထဲ တြင္ တီးေသာ Iron Cross ၏ စင္ျမင့္ေတးဂီတပြဲတြင္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္မွ ကိုေလးျဖဴ ၏ Heavy Rock သီခ်င္း တစ္ပုဒ္၏ ဂစ္တာဆိုလိုအေရာက္တြင္ စင္ျမင္ ့ ေရွ ့ ေျပးထြက္လာ ကာ ေဆာလစ္ ဂစ္တာ ကိုေျပာင္းျပန္ အေနအထား (ကၽြန္ေတာ္ ၏ ပထမပို ့စ္ပါဓါတ္ပံုအေနအထားပါ။ ) ျဖင့္ ဆလိုက္မီး ေသတၱာ၏အစြန္းအား ေျပးေထာက္ျပီး ဒူးေထာက္ ထုိင္ခ်ကာ ဂစ္တာ စေကးအစိတ္ေတြကိုအသကုန္ေလွာ္ျပရာ။ ကၽြန္ေတာ့ေဘးတြင္ ထုိင္ၾကည့္ေနေသာ အသက္ ၆၀ ခန္ ့အဖြားၾကီးမွာ သေဘာေတြက်ျပီး လက္ခုတ္ ေတြထတီးပါသည္၊ ( ေခတ္ေပၚ Rock တီး၀ိုင္းကိုအဘယ္ေၾကာင့္ အဖြားၾကီး လာၾကည့္သည္ကိုေတာ့ကၽြန္ေတာ္လဲမသိပါ။ သူ ့ေျမးေတြ၊သားေတြစိတ္မခ်လို ့မ်ား လိုက္လာတာလား။ အိမ္ေစာင့္မရွိလို ့ လိုက္လာတာလားေတာ့မသိပါ။ )၊ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္သို ့ပင္လွည့္လာကာ ။ ဒီကေလးသိပ္ေတာ္တယ္ ဟု ခ်ီးမြမ္းပါသည္။ ယေန ့ေခတ္ လူၾကီးသူမမ်ားသည္ ယခင္ ေခတ္ေဟာင္းကာလမ်ားဆီကကဲ့သို ့ ဂစ္တာကို သရုပ္ပ်က္ တူရီယာ။ ေရာ့ခ္ဂီတ ကို သရုပ္ပ်က္ဟု ဘယ္သူမွမေျပာၾကေတာ့ပါ။ ခံစား နားလည္ေနၾကျပီျဖစ္ပါသည္။ နယ္မွသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး၏ အိမ္သို ့လိုက္လည္စဥ္ ၄င္း၏ အေမျဖစ္သူ အသက္ ၈၀ အဖြားၾကီးတစ္ေယာက္သည္ပင္လွ်င္ ေန ့စဥ္ ဘုရားရွိခိုးျပီး ကိုေလးျဖဴ၏ ကႏၱာရလမင္း အေခြနားေထာင္ေၾကာင္း၊ ဒီကေလးကအသံေအာင္ေၾကာင္း ၊သူ ့သီခ်င္းေတြမွာဒ ႆ န ေတြ၊ Message ေတြပါသည္ ဟု ခ်ီးမြမ္းေၾကာင္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ သတိယမိပါေသးသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ သည္ ရိုးရိုးဂစ္တာသမားတစ္ဦးမဟုတ္ပါ။ Very Rare Entertaining Guitarist တစ္ဦး ဟုဆိုလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ လိဒ္ ဂစ္တာသမားအေက်ာ္အေမာ္ေတြေျမာက္မ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္လို Entertaining Lead Guitarist မ်ိဳးကို ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္အပါ အ၀င္ ၊ မင္းသားၾကီး၀င္းဦး၏ တူ Audio Wave Band နွင့္ Heaven Born Band မွ Lead Guitarist ကိုတိုးတိုး ၂ ဦးသာ ေတြ ့ျမင္ဘူးပါသည္။ ကုိတိုးတိုး အား (၂)ပြဲသာ ၾကည့္ဖူးပါသည္။ သူ ၏ လိဒ္ဂစ္တာသည္လည္း Entertaining Guitar ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္လို သူသည္လည္း Solid Guitar တြင္ Ibanez ကို အေေတာ္ၾကိဳက္နွစ္သက္ပံုရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္ ဖူးေသာ ေအာ္ဒီယို ေ၀့ဖ္ နွင့္ ဟက္ဗဲဘြန္း (၂)ပြဲစလံုး တြင္ ကိုတိုးတိုးသည္ Ibanez ဂစ္တာတစ္လက္တည္းကိုသာမညွာတမ္း အသံုးျပဳကာ Guitar Effect ေတြ ကို ဘယ္ေလာက္နုိင္ေၾကာင္း ကို အသကုန္ ျပ သြားပါသည္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ သည္ပင္လွ်င္သူ ့ဂစ္တာကိုညွာပါသည္။ ကိုတုိးတိုးမွာမူ သူ ့ ဂစ္တာကို ေျပာင္းျပန္ အေနအထားျဖင့္ Guitar Amp အၾကီးၾကီးေတြနွင့္ အတင္း ပြတ္ဆြဲျပပါသည္။ မိုက္ခြက္နွင့္ပါးစပ္နွင့္ကပ္ေတ့ကာ ပါးစပ္ ၾကီးကိုျဖဲျဖဲျပ သည္ တြင္ ညာေျခမွ Wah Wah Expression Pedal ကို ဟန္ခ်က္ညီညီ ၊ကားလီဗာနင္းသကဲ့ သို ့ နင္း ေသာအခါ အဖြားအုိၾကီးတစ္ေယာက္ေအာ္ဟစ္ရီေမာသည့္အသံမ်ိဳးေတြထြက္လာပါသည္။ သို ့ျဖစ္ရာ သူ ေအာ္ရီသည့္ အသံမ်ိဳးကို ေဆာလစ္ဂစ္တာျဖင့္ဖန္တီးခ်ယ္မွဳန္းျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေလးစားဖြယ္ရာပင္။
ကိုတိုးတိုးသည္ ကိုညီထြဋ္တို ့၏ Emperor တီး၀ိုင္း မွ ဗိုလ္က်င္ ထြက္သြားခ်ိန္တြင္ Emperor ၏ ေဘ့စ္စစ္သူၾကီး ရာထူးတာ၀န္ကို ေခတၱ ၀င္ ေရာက ္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါေသးသည္။ ထို ့အခ်ိန္တြင္ပင္လွ်င္ Bass Guitar ကို ဗိုလ္က်င္ကဲ့သို ့ ထည္ထည္ၾကီးရပ္မတီးဘဲ၊ Entertaining အသြင္ေဆာင္ကာ ေျပးေျပးလႊားလႊားေတြတီးျပပါသည္။ စင္ျမင့္ေရွ ့ေျပးထြက္လာကာ Slapping ေတြကို ေရာမစစ္သူၾကီးေတြ စစ္ပြဲအတြင္း စီးခ်င္းထိုး သကဲ့သို ့ လက္မနွင့္လက္ညွိဳးခုတ္ေပါက္တီးခတ္ျပသည္မွာ စိတ္လွဳပ္ရွားဖြယ္ရာသိပ္ေကာင္းပါသည္။
No comments:
Post a Comment