Saturday, November 8, 2008

မာနမႀကီးတဲ့ ႏွင္းဆီ

ႏြားႏို႔ ဖန္ခြက္ထဲတြင္ စေတာ္ဘယ္သီးေလးတလံုးကို ဖ်စ္ညႇစ္ေခ်ထည့္လိုက္သည့္အခါ၌ ျဖစ္ေပၚ လာေသာ အေရာင္ကို သူ႔ ပါးျပင္ေပၚတြင္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ ထိုအေရာင္ကုိ က်ေနာ္ အတိအက် မေျပာျပတတ္ေသာ္လည္း ႏွင္းဆီ႐ုိင္း ပြင့္ဖတ္ကေလးမ်ားႏွင့္ တူသည္ဟုေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္ပါသည္။

ႏွင္းဆီ႐ုိင္းကေလးမ်ားကို ျမင္ဖူးၾကပါသလား။ ႐ိုးတံကေလးမ်ားက ေသးသြယ္ေပ်ာ့ေပ်ာင္းသေလာက္ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားကလည္း ခပ္ေသးေသး ႏုႏုကေလးမ်ားပဲျဖစ္သည္။ သူတို႔ကို ၿခံစည္း႐ုိးႏွင္းဆီဟု လည္း ေခၚၾကသည္။

ႏွင္းဆီ အစစ္ႀကီးမ်ားလို ရဲရင့္ဝံ့ႂကြားမေနေသာ ထိုၿခံစည္း႐ုိးႏွင္းဆီကေလးမ်ားကို သူက ခ်စ္သည္ဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္လည္း လိုက္ခ်စ္ဖို႔ႀကိဳးစားရင္း အမွန္တကယ္ ခ်စ္မိသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ဒီၿခံစည္း႐ိုး ႏွင္းဆီကိုမွ သေဘာက်ရ သလားလို႔ က်ေနာ္ေမးေတာ့ သူရယ္ပါသည္။ သူ႔ရယ္သံက ခ်ိဳလြန္းေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ခဏ အံ့ၾသ မင္တက္သြားရ၏။

သူက မလွပါ။ ႏွင္းဆီနီႀကီးမ်ားလို ငြားငြားစြင့္စြင့္ မလွပါ။ သို႔ေပမယ့္ ေပ်ာင္းႏြဲ႕ညင္သာေသာ အလွတမ်ိဳး သူ႔တြင္ရွိပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ႏွင္းဆီ႐ိုင္းကေလးမ်ားကို က်ေနာ္ခ်စ္မိသြားသလားမသိ။ သူ႔အလွက အဲဒီႏွင္းဆီ႐ုိင္းကေလးမ်ားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္။

သူ႔ကိုစေတြ႕သည့္ေန႔က ေကာင္းကင္တြင္ သက္တံ တစင္းထြက္ပါသည္။ သူက ေျခမ်က္စိဖံုးေအာင္ ဝတ္ထားသည့္ ထဘီေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးကို ရွည္သြယ္ေသာ သူ႔လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားျဖင့္ မသိမသာ ဆြဲမထားသည္။ ရွပ္အက်ႌပြပြ မိုးျပာေရာင္ႏွင့္ သနပ္ခါးကိုပိန္းေနေအာင္ လိမ္းထားေသာေၾကာင့္ နည္းနည္း အျမင္ဆန္းသလို ျဖစ္ေနသည္။

ေက်ာလယ္ေလာက္ရွိမည့္သူ႔ဆံပင္မ်ားကို ျဖန္႔ခ်ထားသည္ (ေနာက္လည္း တခါမွစည္းေႏွာင္ထားတာ မေတြ႕ဘူးပါ) သူ႔ဆံပင္မ်ားႏွင့္ အလွမ္းေဝးေသာ္လည္း သင္းပ်ံ႕ပ်ံ႕ ရနံံ႔တခုကို က်ေနာ္ရေနသည္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ့္ အစ္မကို က်ေနာ္ ေက်းဇူးတင္လိုက္ပါသည္။

အစကေတာ့ ဒီႏွင္းဆီပင္ေပါက္ကေလး တပင္ကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္၍ သူငယ္ခ်င္းထံ သြားပို႔ခိုင္းေသာ အစ္မကို စိတ္တိုမိသည္။ အေမ့အာဏာစက္ပါ ပါလာေသာေၾကာင့္ မသြားခ်င္ သြားခ်င္ျဖင့္ စီးေနက်ၿပိဳင္ဘီးေလးျဖင့္ အစ္မေျပာေသာ လိပ္စာကို ထြက္လာခဲ့သည္။

က်ေနာ့္အစ္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းကို က်ေနာ္သိေပမယ့္ ခုမွေတြ႕ရသည့္ သူ႔ကို က်ေနာ္မသိပါ။ ေနာက္မွ သူတို႔ ညီအစ္မေတြထဲက တေယာက္ဆိုတာ သိရသည္။ က်ေနာ္ယူသြားေပးရသည့္ ႏွင္းဆီပင္ေပါက္ ကေလးက သူ႔အတြက္တဲ့။

* * *

သူက က်ေနာ့္ထက္ အသက္နည္းနည္းႀကီးေပမယ့္ တခါမွ ဘယ္ေလာက္ႀကီးသလဲ မေမးမိ။ သူကလည္း မေျပာပါ။ သူတို႔ ညီအစ္မက ေလးေယာက္။ အားလံုး ေတာက္ပစြာ လွပၾကသည့္ အထဲမွာ သူက မွိန္ေဖ်ာ့ေနသည္။ အားလံုး ေနာက္ဆံုးေပၚ အဆင္ဒီဇိုင္းမ်ားႏွင့္ လင္းလက္ေနခ်ိန္တြင္ သူက သနပ္ခါးေရက်ဲႏွင့္ ရွပ္အက်ႌ အကြက္စိတ္စိတ္၊ ေျပာင္ထဘီကေလးမ်ားႏွင့္ ဆံပင္ကုိ ျဖန္႔ခ်ထားသည့္ ပံုစံက မေျပာင္းလဲ။

သူက ၿခံစည္း႐ုိးႏွင္းဆီကေလးမ်ားေတြ႕တိုင္း ေတာက္ပသည့္ မ်က္ဝန္းေလးမ်ားႏွင့္ ၾကည့္ေမာတတ္ သည္။ သူႏွင့္က်ေနာ္ ခင္မင္ၾကၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလး တဆိုင္မွာ ညေနတိုင္းဆံုေတြ႕ၾကသည္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ေဘာလံုးကန္ခ်ိန္မ်ားကို သူ ဖဲ့ယူသြားေသာ္လည္း က်ေနာ္ေက်နပ္ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္မွာ သီခ်င္းေတြကိုႀကိဳက္တာကလြဲလို႔ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ သူက စာအုပ္အလြန္ဖတ္သည္။ က်ေနာ္က စာလံုးဝမဖတ္။ သူက အားကစားလံုးဝ စိတ္မဝင္စား။ က်ေနာ္က ေဘာလံုးကန္တာကစလို႔ အားကစားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္သည္။ သူက လက္ဘက္ရည္ က်ဆိမ့္ကို ၂ ခြက္ဆင့္ေသာက္ႏိုင္သည္။ က်ေနာ္က လက္ဘက္ရည္မႀကိဳက္ .... အေအးပဲေသာက္သည္။

အဲဒီလိုမတူတဲ့ၾကားက က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ တေယာက္ကို တေယာက္ မေတြ႕ရ မေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္လာသည္။ ညေနေစာင္းလ်င္ က်ေနာ့္ၿပိဳင္ဘီးကေလးက အလိုလို လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ကို ေရာက္သြားသည္။ ဆိုင္ေရွ႕ွတြင္ သူ႔ဖီးစန္႔ ခရမ္းေရာင္ေလးကို ေတြ႕လိုက္ရင္ေတာ့ က်ေနာ့္ရင္ လွပ္ခနဲ ခုန္ပါသည္။

သူကလည္း က်ေနာ့္ကို ေသခ်ာေပါက္ သတိရေနလိမ့္မည္ဟု အတပ္ေျပာရဲသည္။ က်ေနာ္တို႔ ၂ ေယာက္ တေယာက္ကိုတေယာက္ ခ်စ္ပါသည္ဟု မေျပာဘဲ တေယာက္ကိုတေယာက္ ႐ူး႐ူးမူးမူး စြဲလန္းျမင္ေတြ႕ခ်င္ေနၾကသည္။ သူနားေထာင္ဖို႔ သီခ်င္းေတြ က်ေနာ္အၿမဲရွာေပးေနက်။ က်ေနာ္က သူ႔ကို သီခ်င္းတပုဒ္ေပးနားေထာင္တိုင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ အေခြတေခြေပးတိုင္း သူက က်ေနာ့္ကို ဘာလီ သၾကားလံုးေလး တလံုးျပန္ေပးေလ့ရွိသည္။

ဘာလီသၾကားလံုးကေလးေပါင္း ၁၀၀ တိတိ ျပည့္ခ်ိန္တြင္ က်ေနာ္တို႔၏ ညေနခင္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးမည့္ ရန္သူေပၚလာေတာ့သည္။ အဲဒါကေတာ့ မိုးရာသီပဲျဖစ္၏။ မိုးသည္းထန္ေသာ ညေနမ်ားမွာ သူ စက္ဘီးျဖင့္ အျပင္ထြက္ဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ပိုဆိုးတာက မိုးနဲ႔သူက မတည့္ဘူးတဲ့။ မိုးေရထိတာ နဲ႔ သူ ေနမေကာင္းျဖစ္တတ္သည္ဟု အစ္မကေျပာျပသည္။

သူ႔မွာ ဘာေရာဂါရွိသလဲ က်ေနာ္မသိပါ။ က်ေနာ္သိသည္က က်ေနာ္ သူ႔ကို သိပ္ခ်စ္ေနၿပီဆိုတာ သူနဲ႔ မေတြ႕ရသည့္ရက္မ်ားမွာ ပိုထင္ရွားလာတာပဲျဖစ္သည္။ သူေကာ က်ေနာ့္ကိုခ်စ္ေနလား။ က်ေနာ္မသိ ပါ။ က်ေနာ္ ခံစားေနရသလို သူခံစားေနရမလား ... တဘက္သက္ ေတြးေနရတာက ႐ူးသြပ္မႈတခုသာ ျဖစ္၏။

က်ေနာ္ဘာေၾကာင့္ သူ႔ကို ခ်စ္တယ္ ဆိုတဲ့စကား မေျပာခဲ့သလဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ နားမလည္။ ခု ျပန္စဥ္းစားတိုင္း ခု ဝမ္းနည္းေနသည္။

ဘာလီသၾကားလံုးေလးေတြ အလံုး ၁၀၀ တိတိရွိသည္။ သူ က်ေနာ့္ကို ခ်စ္ခဲ့ပါသလား။ ၿခံစည္း႐ိုးႏွင္းဆီ ေသးေသးေလးမ်ားကို ေတြ႕တိုင္း က်ေနာ္ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးစြာၾကည့္မိသည္။ သူမို႔ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ေျပာတတ္သည္ “မာနမႀကီးတဲ့ ႏွင္းဆီ” တဲ့။

မစဲႏိုင္ေသာ မိုးတညေနတြင္ စက္ဘီးျဖင့္ ဇြတ္ထြက္လာကာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ေလးတြင္ က်ေနာ့္ကို သူလာေစာင့္သည္ဟု က်ေနာ္ တကယ္ မသိခဲ့ပါ။ အဲဒီေန႔က မိတဲ့မိုးက သူ႔အသက္ကိုပါ ယူသြားခဲ့မယ္ ဆိုတာ သိခဲ့ရင္ က်ေနာ္ ....။

ႏွင္းဆီ႐ိုင္းကေလးမ်ားကို ေတြ႕တိုင္း သူ႔ကို တမ္းတမ္းတတ လြမ္းဆြတ္ ပါသည္။ သူတို႔ကို ေလတိုးလိုက္သည့္အခါ သူတို႔က ေမႊးေမႊးျမျမ ရီပါသည္။

1 comment:

GreenGirl said...

လြမ္းတယ္ဟယ္ း(