Monday, December 1, 2008

Metal Guitar ဆရာမ်ား






၁၉၈၆ ခုႏွစ္ Joe Satriani ရဲ႔ "Surfing with the Alien" နဲ့အတူ ဂစ္တာ shred ေတြ ေမြးဖြား လာၿပီးေနာက္ ခင္ဗ်ားမွာ လက္က အရည္ၾကည္ဖုေတြ ေပါက္ကြဲလု မတတ္၊ အရည္ေပ်ာ္မတတ္ ဂစ္တာ သာဓကေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ေလာက္ေအာင္ ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ၿပီး ေလာက္ပါၿပီ။ Satch, Yngwie Malmsteen နဲ့ Steve Vai တို့လို လမ္းသစ္ ေဖာက္သူေတြဟာ မ်ိဳးဆက္သစ္ shredder ေတြကို လႊမ္းမိုး ေစခဲ့ပါ တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ အမ်ားဆံုး ႐ိုေသ ေလးစားရတဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစား သံုးခုထဲ မွ ဂစ္တာသမား ေတြျဖစ္တဲ့ Michael Amott (Arch Enemy), Mark Tremonti (Alter Bridge) နဲ့ Alexi Laiho (Children of Bodom) တို့ရဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ shred သူရဲေကာင္း ျဖစ္ လာဖို့ ဘာေတြ လိုအပ္ သလဲဆိုတာ ရွာေဖြၾကေအာင္ဗ်ာ။
Mark Tremonti

Shred ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ဘယ္ လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္မလဲ။

Mark Tremonti း ဂစ္တာနဲ့ ပတ္သက္ၿပီး Technique ေတြက်မ္းေက် ေနတယ္လို့ ထင္ တယ္။

Michael Amott း ဂစ္တာကို note အျမင့္ ထူထူ တီးတယ္ ဆိုရင္ ေကာဗ်ာ။

Alexi Laiho း Shred ဆိုတာကို ေတြးမိရင္ ကြ်န္ေတာ္ Zakk Wylde နဲ့ Sweden ဘုရင္ႀကီး Yngwie တို့ကို ေတြးမိတယ္။

Michael း အိုး Yngwie Malmsteen က shred ကမၺည္း တင္ထားခံ ရတဲ့လူဗ်။ ၈ဝ ခုႏွစ္ အလယ္ပိုင္းမွာ သူ႔ေလာက္ ေကာင္းတဲ့ လူ ဘယ္သူမွ မရွိဘူး။ သူ႔မွာ shredder တိုင္းမွာ မရွိတဲ့ tone ေကာင္း ေကာင္းရွိတယ္။

Shredder ေတြရဲ႔ အဓိက technique က ဘာလဲ။

Michael း အျမန္ႏႈန္းနဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မႈပဲ။

Mark း လက္ခတ္ ( Picking)၊ Finger tapping, theory နဲ့ ပတ္သက္ ၿပီး အသိဥာဏ္၊ ၿပီးေတာ့ စိတ္ရွည္မႈ။

Alexi း Alternate Picking က အဲဒါေတြ အားလံုးရဲ႔ အစပဲ။ Sweep Picking, String Skipping, bend ေတြ။ vibrato ေတြ။


ခင္ဗ်ားတို့ကိုယ္ ခင္ဗ်ား shredder ေတြလို့ သတ္မွတ္လား။


Alexi း ေခါင္းစဥ္တပ္တာေတြ ကြ်န္ ေတာ္ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ လူေတြက အဲဒီလို ထင္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ok ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဂစ္တာသမား ပါပဲ။

Mark း ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္ သီခ်င္းေရးဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ ပို ျမင္တယ္။ Shred လုပ္ရတာလည္း ႀကိဳက္ပါတယ္။ ဂစ္တာသမားတစ္ ေယာက္အေနနဲ့ ရင့္က်က္လာတဲ့အခါ ကမၻာေပၚမွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုး ပ်က္စီး ေစတာေတြ ထပ္ၿပီးသင္ယူဖို့ မႀကိဳးစား ေတာ့ဘူး။ Pharsing ေတြ၊ tap ေတြနဲ့ blues ေတြေပၚမွာပဲ အာ႐ံုစိုက္ေတာ့ တယ္။

Michael း အေၾကာင္းမရွိဘဲ speed ေတြ ကြ်န္ေတာ္မတီးခ်င္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္က အခ်ိတ္အဆက္ ေကာင္းတဲ့ player တစ္ ေယာက္ပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္။ တကယ္ ေကာင္းတဲ့ vibrato ၊tone ေတြနဲ့ melodic ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ speed နဲ့ power ေတြ တီးရတာ ႀကိဳက္ တယ္။

ဂစ္တာ shred hero အျဖစ္ TG က သတ္မွတ္ေပးလိုက္တာ ခင္ဗ်ားတို့ အျမင္က ဘယ္လိုလဲ။

Michael း Hero ျဖစ္သြားတာေပါ့။

Alexiး ေျမႇာက္ေနျပန္ၿပီဗ်ာ (ရယ္လ်က္)။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဂစ္တာတီး ခဲ့တာေတြနဲ့ ကိုယ့္ရဲ႔ style ျဖစ္လာ ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ တာ ေတြက ေအာင္ျမင္ မႈတစ္ခုပါပဲ။

Mark း ေကာင္းတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ တို့ ဘဝတေလွ်ာက္လံုး ဂစ္တာတီးရဖို့ အခြင့္အေရးတစ္ခုရသြားတာေပါ့။ ကြ်န္ ေတာ္တို့ လက္ေလွ်ာ့ အ႐ံႈးေပးမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။
Michael Amott

ခင္ဗ်ားတို့ရဲ႔ အေကာင္းဆံုး shredder က ဘယ္သူျဖစ္ႏိုင္မလဲ။

Mark း တကယ္ သန့္စင္တဲ့ shred လား။ Stevai, Michael Angelo Batio, techique ပိုင္းမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဂစ္တာကို အမိန့္ အေပးႏိုင္ဆံုး Olympic ၿပိဳင္ပြဲ လုပ္ရင္ေတာ့ Rusty Cooley က အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မွာပဲ။ Joe Satrian ကိုလည္း ေမ့လို့မရဘူး။ သူက Modren shred ရဲ႔ ဘိုးေအႀကီးဗ်။ အခုေလာေလာ ဆယ္ ကမၻာကို အေျခာက္လွန့္ဆံုး shredder ကေတာ့ Guthrie Govan ပဲ။ သူ႔ဆီမွာ အရသာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ Shredder ေတြထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ရွာေနတာ အဲဒါပဲ။

Alexi း Zakk Wylde ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆံုးေတြ ထဲက တစ္ ေယာက္ပဲ။ သူ႔ရဲ႔ rhythm ေတြက ႐ူးသြားေလာက္တယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားက ဂစ္တာတီးတာ ေကာင္းေကာင္း နားေထာင္ခ်င္ရင္ lead ကိုပဲ နား ေထာင္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ rhythm ကိုလည္း ညီတူမွ်တူ သတိထားၿပီး နား ေထာင္သင့္တယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္ထင္ တယ္။

Michael း ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ John Norum, Frank Marino, Michael Schenker, John Sykes, Uli Jon Roth နဲ့ Gary Moore တို့လို လူမ်ိဳး ေတြကို ႀကိဳက္တယ္။ အရသာရွိတဲ့ heavy ဂစ္တာ solo အျမန္ေတြ တီးရတာ သေဘာက်တာ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ။

ခင္ဗ်ားတို့ ဒီေလာက္ level ေရာက္ ေနတာေတာင္ ေနာက္ထပ္ အသစ္ ေတြ သင္ယူဖို့ ႀကိဳးစားေသးလား။

Michael း ေသခ်ာတာေပါ့။ ေနာက္ level တစ္ခုေရာက္ေအာင္ အျမဲတမ္း ႀကိဳးစားေနတယ္။ လုပ္ရမွာပဲေလ။

Alexiး ကြ်န္ေတာ္ သင္ခ်င္တဲ့ဟာေတြ ရွိေသးတယ္ဗ်။ ဥပမာ-chicken picking ေပါ့။ အဲဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ္ အသံုးမက်ဘူး။ ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ အတြက္ မရွိမျဖစ္ေတာ့ မလိုအပ္ပါဘူး။ အသစ္ တစ္ခုကို အျမဲတမ္း သင္ခ်င္တာ တစ္ခု ပါပဲ။

Mark း ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အျမဲတမ္း သင္ယူေနတယ္။ Show တစ္ခုေရာက္ တိုင္း သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ့အတူတူ ဂစ္တာ တီးၿပီး သူတို့ဆီက အသစ္ေတြကို ႏိႈက္ ယူတယ္။

ခင္ဗ်ားတို့ အလႊမ္းမိုးခံခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူေတြကို နားေထာင္မလဲ။

Michael း ၇ဝ ခုႏွစ္နဲ့ ၈ဝ ေလာက္ က hard rock နဲ့ metal ေတြ လႊမ္းမိုးခံရတာ ကြ်န္ေတာ္ပဲ။ သူတို့ဟာ အခုခ်ိန္မွာ အဲဒီတုန္းက ထက္ အမ်ား ႀကီး သာေနၿပီ။

Alexiး Randy Rhoads, Jake Else, Steve Vai, Paul Gilbert, Dimegab ေနာက္ၿပီး မထင္ရွားတဲ့ သူထဲကဆိုရင္ Mark Knopfler ေပါ့။ သူက သူ႔ဟာနဲ့သူ သြားတာဗ်။

Mark း အခု တေလာေကာ John Petrucci ရဲ႔ Suspended Animation ကို နားေထာင္ ေနတယ္။ Joe Bananasa လို blue shredder ေတြေကာပဲ။

ဘယ္ေလာက္ထိ ေလ့က်င့္လဲ။

Michael း Tour ေတြမွာ အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းဖို့အတြက္ အမ်ား ႀကီးတီးျဖစ္တယ္။ အိမ္ မွာေတာ့ သိပ္မတီးျဖစ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အနည္းဆံုး တစ္ နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ေတာ့ တစ္ေန့ကို တီးျဖစ္ပါတယ္။

Alexiး လမ္းေပၚမွာေတာ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တီး တယ္။ ဒါေပမယ့္ show မစခင္ေတာ့သိပ္မတီးျဖစ္ ဘူး။ ေသာက္လို့ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ မွားကုန္ လိမ့္မယ္။ amp အေသးေလးယူၿပီး အျခားဂစ္တာ သမားေတြနဲ့ တီးတယ္။ စိတ္ညစ္ ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေတာ့ ဥေရာပ CD တစ္ခ်ပ္ ဖြင့္ ၿပီး solo လိုက္ တီးေနလိုက္ တယ္။

Mark း ကြ်န္ေတာ္ရဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေတြ နာသည္အထိ ေလ့က်င့္တယ္။ Tour ထြက္တဲ့အခါ လက္ထဲမွာ ဂစ္တာက ေလးနာရီ၊ ငါးနာရီေလာက္ရွိေနတယ္။ Show ေပၚမွာရယ္နဲ့ေပါင္းရင္ အားလံုး ေပါင္း ၆ နာရီေလာက္ ရွိမယ္။ တစ္ေန့ မွာေပါ့။ အိမ္မွာေတာ့ တစ္ေန့ သံုးနာရီ ေလာက္ပဲ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သားတစ္ ေယာက္ ရေနၿပီေလ။

ခင္ဗ်ားတို့ အားလံုး သြက္လက္တဲ့ ဂစ္တာသမား ေတြ ႀကီးပဲ။ ဒါသဘာဝ အ ေလ်ာက္ ျဖစ္လာတာလား။

Michael း Speed က ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ကြ်န္ေတာ္ေလ့က်င့္လာတဲ့ အရာတစ္ခုပဲ။

Alexiး အဲဒါကို ရေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာပဲ။ အဲဒီလို ျမန္တဲ့ player ေတြဆို ကြ်န္ေတာ္ သင္ယူေနတုန္းက အရမ္းအားက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ speed က ကြ်န္ေတာ္ အသင္ယူခ်င္ဆံုး အရာတစ္ခုပဲ။

Mark း ဂစ္တာတီးခဲ့သမွ်ေတာ့ speed-metal လို rhythm picking ကလြဲလို့ အားလံုးကို ႀကိဳးစား ေလ့က်င့္ခဲ့တယ္။

ခင္ဗ်ား solo ေတြ တီးတဲ့အခါ အႀကိဳက္ဆံုး scale တို့၊ Arpeggio Pattern တို့ရွိလား။

Michael း Pentatonic ေပၚမွာပဲ heavy ျဖစ္ေအာင္ တီးတယ္။ ဒါေပမယ့္ note ေတြ၊ lick နဲ့ေတြ ေပါင္းၿပီး ပိုၿပီး စိတ္ဝင္စားဖို့ ေကာင္း ေအာင္လည္း တီးပါတယ္။

Alexiး ကြ်န္ေတာ္ မႀကိဳက္တာေတြ ကို ပိုၿပီးေျပာခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က harmonic minor ေတြ မႀကိဳက္ဘူး။ Pentatonic ကို ႀကိဳက္တယ္။ ကြ်န္ ေတာ္က flat five နဲ့ major six ကို ေပါင္းၿပီး က်န္တာ လုပ္ခ်င္ရာ ဆက္ လုပ္ေတာ့တာပဲ။ အေျခခံ major scale နဲ့ minor scale ေတြကိုပဲ မထပ္ ေအာင္ သံုးႏိုင္ရင္ တကယ္ေကာင္းတဲ့ အသံေတြ ထြက္လာမွာပဲ။

Mark း ကြ်န္ေတာ္က Legato ပံုစံကိုပဲ လုပ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ Mixolydian ပံုစံက ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ အႀကိဳက္ဆံုးပဲ။
Alexi Laiho

ခင္ဗ်ားတို့ အျမန္ေတြ တီးၾကတဲ့အခါ ဂစ္တာေရြးခ်ယ္မႈက ဘယ္ေလာက္ အထိ အေရးပါလဲ။

Michael း ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ signature ESP Ninja V Model က ကြ်န္ေတာ္ ပ်ံသန္းဖို့အတြက္ ဒီဇိုင္းထုတ္ ထားတာ။ ကြ်န္ေတာ္ပိုင္တဲ့ ဂစ္တာေတြက ေကာင္းတဲ့ အရာေတြနဲ့ျပန္ၿပီး ေပါင္းစပ္ထားတာ။ Studio ထဲမွာေတာ့ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ ေအာင္ ဂစ္တာအမ်ိဳးမ်ိဳး သံုးပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ဂစ္တာအသစ္နဲ့ တီးရတာ လည္း ခင္ဗ်ားဥာဏ္ကို ကြန့္ျမဴးေစတယ္ ေလ။

Alexiး ခင္ဗ်ားရဲ႔ အေကာင္းဆံုးကို လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ neck က အရမ္း အေရးႀကီးပါတယ္။

Mark း ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ signature PRS ကို မသံုးတဲ့အခ်ိန္က ကြ်န္ေတာ္ blues lead ေတြ တီးတဲ့အခ်ိန္ပဲရွိတယ္။ စစ္ မွန္တဲ့ အသံတစ္ခုကို ရခ်င္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ သၾကားေရာင္ neck နဲ့ strat ကို သံုးမယ္။

အျခား Gear ေတြကေရာ ဘာေတြ လဲ။

Michael း Player ေတြအားလံုးက အသံထြက္ေကာင္းေကာင္းရဖို့ ပစၥည္း ေတြ ေပါင္းစပ္ၿပီး သံုးၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဆီမွာ အမ်ိဳးအစားမတူတဲ့ amp ေတြ၊ mountain of vintage တစ္ခုနဲ့ modren effect pedal ေတြ ရွိတယ္။ Studio ထဲမွာေတာ့ ေပ်ာ္စရာ ႀကီးပဲ။

Mark း ကြ်န္ေတာ္က Warren Haynes လို အသံမ်ိဳးရေအာင္ ႀကိဳးစား ေနတာဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္မွာ Bognor Shiver တစ္ခုရွိတယ္။ အသံ က Warm လည္းျဖစ္တယ္။ အသံထြက္က်ယ္တဲ့ Lead amp ပဲ။

Solo ေရးေတာ့မယ္ဆို ဘယ္ကေန စသလဲ။

Michael း ကြ်န္ေတာ္က solo မွာ melodic ျဖစ္တာကို ပိုႀကိဳက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ solo ေတြက တစ္ခါ တေလက်ရင္ သီခ်င္းထဲက သီခ်င္း တစ္ပုဒ္လိုပဲ။

Alexiး ကြ်န္ေတာ္ တီးလိုက္တဲ့ဟာ ကို record လုပ္ထားလိုက္တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ျပန္နားေထာင္တယ္။ အဲဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္ ႀကိဳက္တာေတြ႔သြားၿပီဆိုရင္ အဲဒါကိုအႀကိမ္ ၂ဝ ေလာက္ တီးလိုက္ တယ္။ ကဲ solo ရသြားေရာ။

Mark း Track တစ္ခုေပၚမွာတင္ၿပီး အဲဒီေပၚကေန နာရီအနည္းငယ္ေလာက္ လိုက္တီးၾကည့္တယ္။ ေခါင္းထဲမွာ ေပၚ ခဲ့တဲ့ idea အခ်ိဳ႔ကို ျပန္မွတ္မိေအာင္ လုပ္ၿပီး Studio အတြက္ ေက်ာ႐ိုး ရသြားေအာင္ လုပ္တယ္။

ခင္ဗ်ားတို့ရဲ႔ အႀကိဳက္ဆံုး လက္ခတ္ ေလ့က်င့္ခန္းကို ေဖာ္ျပႏိုင္မလား။

Michael း ကြ်န္ေတာ္တို့ Arch Enemy မွာရွိတဲ့ rhythm ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက down-pick လုပ္တဲ့ဟာေလး တစ္ခုရွိတယ္။ ရယ္စရာေတာ့ေကာင္း တယ္။ The Sex Pistol ရဲ႔ Friggin in the Riggin အဆံုးမွာပါတဲ့ Orchestral melody ပံုစံေလး။ တကယ္ ေျပာေနတာေနာ္။ အဲဒါ ေလ့က်င့္လို့ တကယ္ေကာင္းတယ္။ သူက major scale ပါပဲ။ အဲဒါကို ကြ်န္ေတာ္တီးႏိုင္ ၿပီဆိုရင္ ဘာမဆို ကြ်န္ေတာ္တီးလို့ရၿပီ။ High speed တီးရင္ေတာ့ခက္တယ္။ သူ႔ရဲ႔ ့harmony line ကိုလည္း ရွာထားၿပီးၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုေပါ့၊ လမ္းေပၚမွာ အခ်ိန္အပိုေတြ အမ်ားႀကီးရွိ ပါတယ္။

Mark း ကြ်န္ေတာ္ warm up လုပ္ တဲ့အခါ legato နဲ့ picking ေတြပဲ ေရွ႔ေနာက္ ဆက္လုပ္တယ္။ Legato က ပထမဦးစားေပးေပါ့။ ဘယ္ဘက္ warm-up မျဖစ္ေသးဘဲနဲ့ ညာဘက္လက္ က ခတ္လို့မရဘူး။ ညာဘက္လက္ အတြက္ဆိုရင္ Metronome ဖြင့္ၿပီးေတာ့ Low E ကို ႏွစ္မိနစ္ေလာက္ down-pick တီးလိုက္တယ္။ ေနာက္ လံုေလာက္ သည္ အထိ alternate picking ကို ဆက္တိုက္တီးလိုက္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ့high E ကေန note တစ္ခု ခ်င္းဆီ ေအာက္ဆံုးႀကိဳးကေန အေပၚအထိ လိုက္တီးတယ္။ အဲဒါေတြၿပီးရင္ေတာ့ တစ္ႀကိဳးမွာသံုး note ပံုစံမ်ိဳးနဲ့ အေပၚ ေအာက္ Eminor scale ေတြကိုတီး တယ္။

လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား လက္ႏွစ္ဘက္ လံုး တစ္ခ်ိန္ထဲမွာ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို့ ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ား တို့မွာ အၾကံဥာဏ္ ေလးမ်ား မရွိဘူး လား။

Michael း အိုး ကြ်န္ေတာ္လည္း မသိဘူး။ အဲဒါက ကြ်န္ေတာ္ စတီး တုန္းကေတာ့ စဥ္းစားခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူး။

Alexiး ပထမဆံုးေတာ့ လြယ္လြယ္ပဲ လုပ္သြားပါ။ လူတိုင္း အခ်ိန္ယူရတာပါပဲ။ Tempo ျဖည္းျဖည္းခ်င္းတင္သြားပါ။ Technique ကိုရသြားၿပီဆိုရင္ မွန္မွန္ ကန္ကန္သံုးတတ္ဖို့ပဲ လိုပါတယ္။

Mark း တကယ္တမ္းေတာ့ အဲဒါ ေတြကို သိပ္မၾကာေသးခင္က လုပ္ခဲ့ တယ္။ ခင္ဗ်ားတို့ picking ေလ့က်င့္ ခန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါ scale တစ္ခု မၿပီးမခ်င္း ခင္ဗ်ားတီး တာလည္း မရပ္ ဘူးမဟုတ္လား။ picking အျမန္ တီးတဲ့အခါ အခက္ဆံုးက ရပ္တာပဲ။ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း တည္းေပၚမွာပဲ rhythmic pattern တစ္ခုကို တီးၿပီးတဝက္ ေလာက္မွာ ရပ္လိုက္တယ္။ အဲဒါ ခင္ဗ်ား ကို အဆံုးသတ္ ေကာင္းေကာင္း ရေစမွာပါ။

ဂစ္တာ pick ေတြ၊ ႀကိဳးေတြ၊ မွန္ကန္ တဲ့ ဂစ္တာေရြးခ်ယ္မႈ၊ တီးတဲ့စတိုင္လ္ ေတြနဲ့ technique ေတြဟာ ဘယ္ ေလာက္အထိ အေရးပါသလဲ။

Michael း ဒါေတြအားလံုး မွန္ကန္ဖို့ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရပါတယ္။ တစ္ဘဝလံုး ေတာင္ ၾကာသြားႏိုင္ တယ္။ အခ်ိဳ႔အပိုင္းေတြမွာ ကြ်န္ေတာ္ အခုထိ ရွာေဖြလို့မၿပီးေသး ဘူး။

Alexiး စတိုင္လ္မွာကေတာ့ rock band တစ္ခုအေနနဲ့ rock band နဲ့တူေအာင္ ေလ့က်င့္ၿပီးရမွာပဲေလ။

Mark း ကြ်န္ေတာ္ NAMM သြား တဲ့အခါ ႏွစ္တိုင္း ဂစ္တာတိုင္းက .009s နဲ့ တပ္ထားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က အရမ္း တီးေတာ့ အဲဒါေတြမတီးႏိုင္ဘူး။ ကြ်န္ ေတာ္လိုခ်င္တဲ့ တုန့္ျပန္မႈမ်ိဳးမရဘဲ ျဖစ္ေန တယ္။ ထူတဲ့ႀကိဳးအတြက္ .011s နဲ့ ျမင့္တဲ့ႀကိဳးအတြက္ 010s ေတြ ေျပာင္းၿပီး သံုးရတယ္။ အဲေတာ့မွ rhythm ေတြကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းတီးလို့ရေတာ့ တယ္။

Show မစခင္ warm-up က ဘယ္ ေလာက္အေရးပါလဲ။

Michael း ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ backstage မွာျဖစ္ျဖစ္ Bus ေပၚမွာျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခ်ိန္လံုး တီးေနတာပဲ။ စင္ေပၚစ တက္ၿပီး ပထမဆံုး အပုဒ္မွာ ေကာင္း ေနေစခ်င္တယ္။ လက္ေကာက္ဝတ္ေတြ၊ လက္ေခ်ာင္းေတြ ကိုလည္း အေၾကာ ေျဖတယ္။ ေသြးေတြ လည္ပတ္သြား ေအာင္လို့ေပါ့။ အဲဒါ ကြ်န္ေတာ့္ အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုးပဲ။

Alexiး ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အရမ္းကို အေရးႀကီးတယ္။ ႏွစ္ရက္ ေလာက္မတီးလိုက္တာနဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ လက္က သံေခ်းတက္သြားေရာ။

ခင္ဗ်ားတို့ တစ္ခ်ိန္လံုး သံုးတဲ့ Scale pattern ေတြေပၚမွာ သတိထားမိလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္တီးတာကို ျပန္ၿပီး စူးစမ္းမႈမ်ိဳး မလုပ္ ဘဲေနလား။

Michael း ကြ်န္ေတာ္ စင္ေပၚေရာက္ ေနၿပီဆိုရင္ ဘာမွ မေတြး ေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ရပ္ၿပီး တီးေနေတာ့ တာပဲ။

Alexiး မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ scale pattern ေတြနဲ့ အရာအားလံုးဟာ သဘာဝအတိုင္း ျဖစ္လာတာေတြပါ။ သီခ်င္း ထဲမွာ ဘာျဖစ္လာ ေတာ့မယ္ဆိုတာ သိေန သေရြ႔ေတာ့ ဘယ္ scale ကေန ဘယ္ scale ကိုမဆို အခ်ိန္မေရြး ကြ်န္ေတာ္ ေျပာင္းလို့ရပါတယ္။

Mark း ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ ကမၻာႀကီးထဲမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႔ တီးခတ္မႈကို မစူးစမ္းခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ ကလည္း palyer တိုင္းရဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ လို့ ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္။

2 comments: